0
registrerede
11
gæster og
92
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Blasfemi
|
Hej Tikka.
Du stillede et spørgsmål om, hvad der er vores nuværende strategi mod islamistisk terror, og jeg svarede:
Mon dog ikke du kender svaret, som vel helt kort er: 1. Militære angreb på deres mellemøstlige territorier. 2. Hjemlige efterretningstjenester til at beskytte os mod terror
Meget tyder på, at det blot gør situationen værre.
Det lokkede Simon til at mene, at jeg ønsker at nedlægge vore efterretningstjenester, hvilket selvfølgelig er det rene vrøvl.
Men problemet er jo, at den nye form for islamistisk terror ikke behøver at organiseres. Har man blot en køkkenkniv eller en bil, kan det gennemføres uden videre af den enkelte terrorist uden forudgående planlægning og kommunikation. Derved bliver forebyggelse af terror noget nær en umulig opgave for efterretningstjenesterne. Og når det så sker, bliver terroristen næsten altid dræbt, hvilket han/hun vel nærmest opfatter som en belønning
Det er derfor, jeg mener, vi må have lovlydige herboende muslimer med i kampen mod terrorisme, hvis det er muligt, hvad jeg tror, det er.
Det betyder selvfølgelig ikke (som Simon forsøger at fordreje det til), at vi alle skal blive muslimer, men blot, at vi fortsat anerkender den enkeltes frihed til at tænke og tro - så længe det ikke skader andre
M.v.h. Arne
|
|
|
|