annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Michael
Emne: Re: Dag 1. Fugl Fønix

Jeg har ikke meget fidus til læger. Jeg finder dem utroligt arrogante og arrogance er ikke en af kærlighedens egenskaber. Det er måske lidt uretfærdigt da de nok har reddet mit liv. Jeg har fået at vide at de første 3 dage sagde jeg en masse ting som jeg nok ikke bør være så stolt af men jeg kan heldigvis ikke huske dem. Sygeplejerskerne har imidlertid været formidable.
De første 3 måneder lå jeg blot i en seng og kunne ikke røre mig. Selvom jeg ikke kunne komme ud af sengen selv, var der en fysioterapeut der to mig ind til et par stativer så jeg kunne øve mig i at gå og i dag et år efter kan jeg gå i kraft af et gåstativ så det går fremad.
Jeg så en udsendelse i fjernsynet om en kvinde der også havde fået en blodprop i hjernen og hun kunne stadig ikke gå efter 10 år. Men nu er jeg blevet 62 år så jeg har ikke noget stort behov for at imponere pigerne, og hvorfor skulle man ellers gå.
Det synes mig at menneskene ikke rigtigt kan forstå hvad Jesus siger så jeg vil forsøge at forklare det for dem.
Med hensyn til Biblen så er Det Gamle Testamente lig med jødedommen som Jesus gjorde op med, så det falder naturligt nok væk som værende vrøvl i åndeligforstand (sikke nogle ugudelige historier om at sprætte gravide kvinder op, så deres slægt ikke kunne fortsætte og hvad ved jeg) Tænk at folk tilbedersådan noget.
Jeg må undskylde overfor HansKrist,men Paulus må også falde væk. Sikke et vrøvlehoved hans betydning var at sprede evangelierne til en større kreds ikke at fortolke hvilket han lige som hans efterkommere var meget dårlig til. Tilbage er der kun evangelierne. jeg har fundet meget få interpolationer af hvilke kun en
er alvorlig for forståelsen, men det er bemærkelsesværdigt hvorda Jesu ord er blevet overleveret, næsten uden fejl.
Det er godt at læse Jesu Ord, lad dig ikke forstyrre af alt det andet vrøvl 😀

En virkelig god bog som har haft stor betydning for min forståelse af evangelierne er Vilhelm Grønbechs: Jesus Menneskesønnen. Jeg kan anbefale at læse den.

Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Nyheder fra Religion.dk