annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Forbudte tanker?


ABC: Hvordan skulle man kunne mene, at bibelen er "guds ord" fra a-å? Ifølge bibelen skulle mennesket være skabt for "6000" år siden? Er det noget mennesket har fundet på? Stamtavlerne? Eller er det noget gud har fortalt mennesket?

Hmm … hvis bibelens gud findes … og kan se i hjerterne, kan han også se, hvis bibelens ord ikke er hans, vil jeg mene.

Kan man ikke tro på noget uden at tro på noget andet? Altså...dette lyder rigtigt...dette lyder forkert?

Hvad man tror bør altid være et personligt valg.

Jeg afviser ikke alt i bibelen, men jeg godtager heller ikke alt.

Hvis nogle vil udtale sig om gud, så må de forvente, at der bliver stillet spørgsmålstegn ved deres udtalelser, hvis de er helt ude i skoven.


Er der noget man ikke forstår, kan det godt være gavnligt at stille spørgsmål, hvis der findes et svar.

Ja, måske du har en forklaring på Matt. 27:52-53?

Jeg har gennem tiden hørt flere forklaringer.

Jeg tror, der er tale om en meget tidlig tilføjelse til Mattæus evangeliet … hvis ikke beretningen er en overdramatisering af jordskælvet hvor benknoglerne er kaste op (oprejst i gravene) og ud af graven helt ind i byen.



Det er desuden interessant det der står i bibelen omkring Jesu tilsynekomst og i bogen "Vandrer mod Lyset!":

Citat:
29. Hvor ofte viste Jesus sig for Apostlene? Talte han til dem?

Men Simon Peter sendte Bud til Jesu Ledsagere - dog ikke til Judas Iskariot - og han bad dem møde ham ved Aften i Samuels, Vandbærerens, Hus, at de sammen kunde tale om det, der var sket.
Da Stunden var kommen og de vare samlede, sagde Simon Peter: "I have alle hørt, at vor elskede Broder og Mester har vist sig for Maria af Magdala. Og jeg, og andre med mig, have gennemsøgt Graven, gennemsøgt Haven; men vi fandt ham ikke. Og vi have søgt ham mange Steder her i Staden; men vi fandt ham dog ikke; ingen har set ham her. Se, jeg mener, at han er faret til Himmeriges Rige, til sin Fader, saaledes som han ofte sagde, at han vilde. Lader os derfor bede Gud Herren, at Han vil forunde os den Glæde end en Gang at skue vor elskede Mester iblandt os, at vi af vore Hjerters Tro og vor sikre Forvisning kunne forkynde for alle, at han var Messias, Guds Søn."
Da Simon Peter havde sagt dette, bad han højt for dem alle.
Side 64Og da han havde endt sin Bøn, se, da stod Jesus af Nazareth ved den øverste Ende af Bordet, synlig for alle, og en stærk Lysglans udgik fra hans Legeme. Og han hævede sine Hænder imod dem, smilede til dem og sagde: "Fred være med eder!"
Jesu Ledsagere kendte Mesterens Aasyn, og de kendte hans Røst, om end den lød svag og fjern.
Og de rejste sig for at favne ham og hilse ham; men da forsvandt han for deres Øjne.
Og de sørgede alle over, at han saa hastigen forlod dem.
Og det kom ud til Folket i Staden, at Nazaræeren var opstanden fra de døde og faret til Himmeriges Rige; at han havde vist sig for sine Ledsagere, og at en Kvinde havde set ham.
Da undredes alle meget. Mange troede Ordene, og mange omvendte sig fra deres synde- og lastefulde Levned.
Men Pilatus og Kaifas lode søge overalt efter Jesu Legeme; thi de mente, at Jesu Disciple havde borttaget det og skjult det.
Men det fandtes ingen Sinde.
Og i de Dage blev Jesus set af mange, snart her, snart der; nogle saa ham paa Vejene ved Jerusalem, andre saa ham paa Oliebjerget, hvor han forhen ofte havde dvælet; nogle saa ham i Betania, ja han var endog set ved Genezareth Sø, og mange havde hørt ham tale.
Men det var med disse Syner, som det og var med Englen og Englene, Kvinderne havde set ved Graven; mange falske Ord bleve talede om Jesu Opstandelse; thi kun faa Mennesker ere fuldt ud sandfærdige.

Den megen Tale om Nazaræeren naaede ogsaa til Josef af Arimatæa.
Og atter lød den fjerne Stemme til ham. Og den sagde: "Gaa til Raadet og sig, hvad du har gjort; thi du ved, at Jesu Aand lever; thi du ved, at hans Legeme er dødt, og du ved, hvor det er at finde!"
Men Josef vovede ikke at aabenbare sin onde Gerning; thi han frygtede at miste sin Værdighed, frygtede at miste sin Anseelse.
Og han tav. -
Saaledes blev da Tvivleren og Manddraberen Josef af Arimatæa Skyld i, at den falske Tro om Jesus af Nazareths legemlige Opstandelse kom ud blandt Menneskene.

Hvad er mest troværdigt? Hvad skete der dengang for 2000 år siden?

Hvem ved … det jo et trosspørgsmål. Har Jesus levet?

Hmm...så ifølge bibelen befinder Jesus sig i en åndelig verden?

Hvordan kan vi lade os forme af guds ord, hvis ikke vi har kendskab til guds ord? Mennesket har mig bekendt været her meget længe på kloden? Længere end bibelen.


De der ikke har kendskab til guds ord, vil blive bekendt med dem, hvis de får en kødets opstandelse efter Jesu 2. komme.


Er mine børn min ejendom?

Nej.

Hvordan skal man behandle sine børn?
Når de er ulydige, ikke vil lytte, men vil gå deres egne veje?

Har bibelen noget at sige i den sammenhæng:

Ja.

Som kristen … en Jesu discipel … er man forpligtet til at forkynde og opdrage sine børn i Jesu lære.


Citat:
»Mig er givet al magt i himlen og på jorden. v19 Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, v20 og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.« Matt. 28:18b-20


Men vil børnene ikke være disciple kan man jo ikke tvinge dem.

¨¨¨¨

Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk