annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Forbudte tanker?


Hej Tikka

Har du ikke noget ståsted i livet? Du forkaster bibelen? Og alt andet? Når vi dør så er det bare forbi?

Jeg køber ikke bare den med hørelsen, for hvad med synet? At se ting? Folk har jo - efter sigende - set de afdøde? Frembringer det ikke tro? Når den som har set fortæller det til en som ikke har set, så kan denne komme til tro, men troen bygger på noget som er set - ikke hørt.

Hvad byggede de gamle egyptere efterlivet på? Hvordan er sådanne forestillinger opstået? Har de ikke måttet tænke over tingene også?

Det er trist at høre, at du ikke vil leve videre, men det kan der jo være mange grunde til.

Kødets opstandelse er der vist mange som har svært ved at tro på smiler

Nogle ville nok sige, at det var ånden som havde forladt legeme, men...du tror jo ikke på åndens eksistens/efterlivet.

De ugudelige forsvinder helt automatisk...de dør og giver plads til gudelige mennesker. I bibelsk forstand er der vel bare tale om vildfarne får? Mennesker som er kommet på afveje? Har haft en dårlig opvækst? Eller andet? Hvis gud elsker dem, så lader gud dem også leve videre, og indtil videre, så må vi vel sige, at gud elsker dem, for gud har ikke udslettet dem.

Men er vi ikke allesammen lidt ugudelige en gang imellem? Er vi fuldkomne mennesker? Måske Arne er blinker

Spøg til side, for Paulus siger tingene rigtig godt, synes jeg:

Citat:
v1 Om jeg så taler med menneskers og engles tunger, men ikke har kærlighed, er jeg et rungende malm og en klingende bjælde. v2 Og om jeg så har profetisk gave og kender alle hemmeligheder og ejer al kundskab og har al tro, så jeg kan flytte bjerge, men ikke har kærlighed, er jeg intet. v3 Og om jeg så uddeler alt, hvad jeg ejer, og giver mit legeme hen til at brændes, men ikke har kærlighed, gavner det mig intet.

v4 Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind. v5 Den gør intet usømmeligt, søger ikke sit eget, hidser sig ikke op, bærer ikke nag. v6 Den finder ikke sin glæde i uretten, men glæder sig ved sandheden. v7 Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt.

v8 Kærligheden hører aldrig op. Profetiske gaver, de skal forgå; tungetale, den skal forstumme; og kundskab, den skal forgå. v9 For vi erkender stykkevis, og vi profeterer stykkevis, v10 men når det fuldkomne kommer, skal det stykkevise forgå. v11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, forstod jeg som et barn, tænkte jeg som et barn. Men da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige. v12 Endnu ser vi i et spejl, i en gåde, men da skal vi se ansigt til ansigt. Nu erkender jeg stykkevis, men da skal jeg kende fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud.

v13 Så bliver da tro, håb, kærlighed, disse tre. Men størst af dem er kærligheden.


Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk