annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Gnostikerne

Hr. lægprædikant..

Dine følelsesudbrud er ikke særlig interessante på debatter, håndter dem venligst sammen med vennerne, alternativt overfor din ubeskrivelige gud, som du godt nok har fået anbragt i det for mennesket uerkendelige, men trods alt selv kommunikerer med via denne storartede ”åndelige intuition”, lidt af en særstilling, ku man sige – brug hellere debatter til at gøre dine synspunkter så klare som overhovedet muligt, mod læsers forståelse og evt. fornøjelse.
Hån er i øvrigt et ord som troende jævnligt misbruger til det nærmest kedsommelige, et ord som adviserer snarlig håb om en respekt for det trosindhold de bræger udover samfund rundt om i verden. I den forbindelse må jeg som sagt beklage, men din overnaturlige tro om snart mennesket som individ, snart om livet, virkeligheden og verden omkring os, ka jeg desværre ikke honorere med en positiv anerkendelse, for dertil kræves nok noget som du desværre ikke er leveringsdygtig i, nemlig sandsynlige beskrivelser.
Derimod ka jeg lave lidt sjov med dine synspunkter og den bagvedliggende motivation, og det er da heller ikke så ringe, særlig ikke når vi tar selvhøjtideligheden i betragtning, vel? Men jeg synes stadig du sku se at få den fabel/bibel skrevet færdigt; at så andre har skrevet en tilsvarende, burde vel egentlig ikke bekymre dig noget særligt, og som du ved, ka den promoveres i et skind af agnosticisme, sådan bare i forsøget på at få andre øjne end de i forvejen troendes til at se din fantasy lidt an…;)

mvh
Simon
P.s.: underkend ikke Augustin på forhånd, han var en dygtig mand lidt udover det almindelige, ja du ka endda finde ref. til Hønsemands lille Paulus i den, så hvem ved hvad den ville kunne inspirere dig til? ;)
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk