annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Der er en Tysk Weltmeister i os alle

Citat:
En fin beskrivelse af egoismen, forfængeligheden eller hvad man nu kalder det skidt. Det gør nu ikke så meget hvad man kalder det. Vold er det under alle omstændigheder.



vrøvl, dette at ville noget, er fyldt med selvdisciplin og fyldt med offer, fravalg og modige prioriteringer, så det har intet at gøre med egoisme og forfængelighed.

Er du klar til en karakteristik af dig som person, ud fra hvad du skriver og står for her på trosfrihed?? Følger her:

For et menneske som dig der ikke har forladt livmoderen og stadig lever som foster her og har det som blommen i et æg, er dette at ville noget i sit liv og med sit liv, som eksempelvis selvforsørgelse og egenomsorg såvidt ens sundhed og naturlige vitalitet og kreative virkelyst, selvfølgelig det samme som egoisme og forfængelighed. Vi skal jo ifølge dig bare patte og suge og lytte os frem her i livet, og enhver viljesytring og aktivitet, handling (tale, samtale og kommunikation, såvel som tænkning, reflektion og forstandsvirksomhed er bandlyst), som kreativ virkelyst er lig med egoisme og er noget negativt, der skal forsages (det kunne ikke tænkes at være et autentisk udtryk for liv, der ikke skal forsages eller fornægtes). Ja du er fyldt med eller gennemsyret af østens pessimisme og livsfornægtende filosofi, det titter frem i alt du skriver.



Men sådan er det ikke for et samfund som for det enkelte menneske, her er viljeslivet eller karakterlivet af den største betydning. Enhver psykiater eller psykolog som psykoanalytiker, kigger som nr 1 på karakterlivets udformning (viljeslivets udformning og udtryk). Jeg spør bare, hvor meget ansvar har du taget for udformningen af dit viljesliv, dit karakterliv???? Alene her igennem at du kan blive herre i eget liv, gøre dig til herre over sygdomme og dårligdomme, fysiske såvel som psykiske. Uden viljen kan ingen mennesker erobre sig selv, men de må passivt lide meget ondt her i livet.

Psykiaterens, psykologens og psykoanalytikerens hovedopgave er at kigge på livsviljens skæbne som fordrejninger (eventuelt sublimeringer, dog i så tilfælde de ville næppe dukke op og have behov for hjælp, terapi) hos klienten.


Og vold har det jeg skrev ikke en hujende fis at gøre med. Men jeg er godt klar over at dette at ville, er at udøve vold på din person, bare dette at du skal lette røven og gøre et stykke arbejde er vold imod din passive natur, hvor enhver virkelyst som begær, lyst og vilje der naturligt høre livet til forsages som fornægtes. Dermed kan du ikke udvikle dig biologisk som holde kontrol over din biologi, og du bliver et let offer for alle former for passive nydelser og afhængigheder der er årsag til en lang række kendte livsstilssygdomme.

Iøvrigt er det videnskabeligt bevist at jo mere fysisk aktivt og villende et menneske er, desto mere afslappet og jo mindre stresset er det og jo bedre sover det om natten, får det sin nødvendige for sundheden dybe søvn, som jo bedre fungerer hjernen, eller holder man hjernen sund. Indtil videre har man ikke fundet nogen enkeltfaktor så betydelig for vores legemlige sundhed såvel som mentale sundhed (demens og cognitive evner) end fysisk villende aktiviteter.

Jeg vil ikke gøre vold på mig selv, jeg tør ikke bryde med mig selv i passiv sans og nydelse, jeg er stadig i verden som et pattebarn, passivt suttende og lyttende er jeg til. Ja jeg er slet ikke begyndt at tale, kommunikere, endnu. Regressivt grunder jeg passivt i mig selv, og dag for dag går jeg mere og mere til grunde i mig selv og mine passive nydelser og afhængigheder, til sidst magter jeg ikke at rejse mig, som at gå to skridt. De er sure sagde ræven om de rønnebær der sad for højt. At bevæge sig, at løbe stærkt, at ville noget, det er egoisme og forfængelighed. Nej min ven måske det er meget mere end det, måske det er et de mest væsentlige som naturlige former for udtryk der sikrer os et godt liv (det er ihvertfald hvad den medicinske forskning siger, som hvad hjerneforskningen siger mht at holde os selv åndsfriske og undgå demens, åndelig sløvhed).

Også derfor at du fandt Jesus at være en ikke handlingens mester. Du indlæste din egen østlige filosofiske pessimisme og livsfornægtelse ind i manden.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk