1
registreret Arne Thomsen
203
gæster og
117
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Troen lever - bare ikke i kirken
|
Hej Arne, HansKrist og Treram:
Tak for jeres svar, og jeg er jer vist skyldig i at give mine, som kommer her:
Hvad ved vi om Gud?
Hvis man tror på alt, hvad Bibelen fortæller, kan man jo finde svaret her!
Hvis vi – som jeg – tror, at Bibelen er omskrevet mange gange, må man forlade dette svar, og mit er: "Gud er en universel, kosmisk kraft, som drager hver og en af os til sig!!"
1. Hvis du skulle fortælle noget om Gud, hvad ville du så fortælle som det første?
”Han giver mit liv retning og mening”!!
2. Hvad synes du er mest vanskeligt ved troen på Gud?
”Jeg finder det indlysende klart at tro på Ham og ville helt bestemt have det rigtig vanskeligt, hvis jeg ikke længere kunne det”. ( Får et billede af et skib på et oprørt hav helt foruden ror og motor). ...
3. Hvordan har du det med, at der er så meget ondt i verden, når der er en almægtig Gud, som kan gøre, hvad Han vil?
”Jeg finder det selvfølgeligt, at når vi er blevet udstyret med en vilje, som er fri, kan ansvaret for vore handlinger jo også kun være vore. "!!
Vi lever jo her på Jorden i en dual verden, som rummer årsag og virkning med al den mulighed for læring, det så til gengæld kan give. ...
4. Hvad forbinder du mest med Gud: Kærlighed eller Frygt?
”Opdraget til at tro på en straffende Gud forbandt jeg i mange år Gud med Frygt, men efter at have lært Jesu´ lære at kende gennem Et Kursus i Mirakler ... (og til dels også i Det Nye Testamente) kan jeg kun forbinde Ham med Kærlighed. …
Som jeg ser det, er Gud indbegrebet af Enhed og Kærlighed, og alt, hvad der falder udenfor disse begreber, hører hjemme i livets lektie her på Jorden.” !!
m.v.h. Zenia 
|
|
|
|