1
registreret Arne Thomsen
203
gæster og
117
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Troen lever - bare ikke i kirken
|
Kære HansKrist:
I det, du her skriver, mærker jeg tydeligt det, dit hjerte banker så trofast for. ... Mange tak for det. ...
Ofte har jeg tænkt, når jeg læste det, du skrev, at jeg ikke kunne forstå det - og slet ikke, når du henviste til de mange forskellige viise hoveder, du har studeret. 
Denne gang går det rent ind, og det kan jeg mærke rører mig virkelig dybt.
I virkeligheden er vi slet ikke så langt fra hinanden, og det er jeg også taknemmelig for. ...
Kære Treram: Måske er vi heller ikke så langt fra hinanden? Det, som får dig til at tænke og handle kærligt kunne måske være Ånden - dig iboende - og så behøver man jo egentlig ikke hverken kirke eller præst? Var det ikke Grundtvig, som sagde, at vi skulle rive kirkerne ned og flytte Tjenesterne til forsamlingshusene. 
Der, hvor vi ikke er enige, er helt klart (for mig), at du klandrer Gud og menneskers tro på Ham for snart sagt alle fortrædeligheder på vor jord, hvor jeg ubetinget mener, at det er menneskenes eget ansvar. ...
Kære Arne: Tak for dine svar, som sikkert kunne blive mere udtømmende ved nærmere refleksioner, men jeg kan følge dem bortset fra spørgsmål nr. 2. ... Her ville jeg finde det meget sværere at leve, hvis jeg ikke troede på Gud/Universet/Helligånden/Mit Højere Selv. ...
Hav en dejlig dag - ønskes fra en solbeskinnet Vestkyst med blå - blå himmel. ... Og tak for alle svar, som jeg har fundet både interessante og lærerige.
Zenia
|
|
|
|