1
registreret Arne Thomsen
203
gæster og
117
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: treram
Emne: Re: Troen lever - bare ikke i kirken
|
Käre Zenia. Jeg vil da også give mine meninger til kende, som falder meget tilsammen med Arnes.
Hvad ved vi om gud? Vi ved kun hvad mennesker har skrevet om gud og det kan näppe kaldes for et bevis på at der findes en gud.
1.Hvis du skulle fortälle noget om gud, hvad ville du så fremhäve som det förste? det er for mig umuligt at fortälle noget om en gud overhovedet, denne eksisterer ikke i min sfäre.
2.Hvad synes du er mest vanskeligt ved troen på gud? det undrer mig at nogen i det hele taget kan tro på en gud.
3.Hvordan har du det med at der er så meget ondt i verden, når der er en almägtig gud, som kan göre, hvad han vil? dette er jo netop beviset på at der ikke findes en almägtig gud.
4.Hvad forbinder du mest med gud, kärlighed eller frygt? gudebegrebet har i tidernes löb for det meste väret indbegrebet af frygt, selvom de troende mener det drejer sig om kärlighed, for mig er det bare et sort kapitel i menneskets historie, der bruges til at skabe frygt den dag i dag, en frygt vi godt kan undväre.
god weekend fra et lige så regntungt og mörkt Skåne på kanten til vinteren.
|
|
|
|