annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
0 registrerede 85 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Troen lever - bare ikke i kirken

1. Hvis du skulle fortælle noget om Gud, hvad ville du så fremhæve som det første?::::


at miste Ånden (som det sker ved mismod, fortvivlelse og depression fx), at være uinspireret, at være ideforladt, at mangle entusiasme og begejstring, kender vi alle, og det er det samme som at være Gudsforladt eller Åndsforladt!

Gud er lig med Åndens nærvær i vores liv. Så ligetil, så enkelt og smukt, er det, så vi bør ikke gøre spørgsmålet om Gud vanskelig eller til spekulation, det er praksis, lig med praksis, lig med bøn, at vi lader os fylde af Guds Ånd.


Kirkens inderste kerne er Guds Ånd, og kirken er kaldet til at være et tydeligt tegn på Guds nærvær i os og iblandt os. Jeg bruger ordet kirke i betydningen den synlige, indbyrdes relation, der må vokse og udvikle sig blandt dem der bliver opmærksom på og lydhør over for Ånden (Guds Ånd selvsagt) - og ikke som en henvisning til en bestemt kirke. En af kirkens vigtigste funktioner er at pege ud over sig selv og gøre os mere årvågne og modtagelige over for Åndens tilstedeværelse i alle mennesker og ting. Gerard W. Hughes.


Ordet spiritualitet refererer til Guds nærhed, "Ånden" i os og iblandt os. Gud er enhedens, kærlighedens og barmhjertighedens Ånd. Hvis vores liv i Ånden (i Kristus) er ægte, må det komme til udtryk i den måde, vi forholder os til hinanden på, og den måde vi indretter vores liv på, både sammen og som enkeltpersoner. Gerard W. Hughes.

I den kristne forståelse af bøn er sand bøn altid drevet af Guds Ånd, som beder i os. Vores opgave er derfor ikke "at bede", men at være stille, afslappede og vågne, så Gud kan få lov til at være kærlighedens og barmhjertighedens (og helbrederens) Gud for os og igennem os. Gerard W. Hughes.


Ånden kommer os til hjælp i vor skrøbelighed. For hvordan vi skal bede, og hvad vi skal bede om, ved vi ikke. Men Ånden selv går i forbøn for os med uudsigelige sukke, og han, der ransager hjerterne, ved, hvad Ånden vil, for den går i forbøn for de hellige efter Guds vilje. Rom 8, 26 - 27.


En sætning som:

"Det mest forståelige ved Gud må være at Gud er uforståelig"(eller: Begrebet Gud er for mig et mislykket forsøg på at gribe noget ubegribeligt, som ligger udenfor vi menneskers fatteevne)

er det rene nonsens eller tåbelig ligegyldig filosofisk spekulation der viser at folk ikke har et liv i praksis med Gud, hvor Gud er os nærmere end vi er os selv nær, Gud er med os i hvert et åndedrag, som i hver en tanke om vi retteligen ønsker dette. "Gud er ikke langt borte fra en eneste af os. For i ham lever vi, ånder vi og er vi" Paulus ApG. Alle kan få et fuldt fortroligt forhold til Gud som Ånden i vores liv (vores ånd i forhold til Guds Ånd) og eller i Kristus hvor vi har hele guddomsfylden i kød og blod, altså et legemeligt konkret liv med Gud kan vi få den vej igennem der viser os at det ikke kan begrænse sig til noget kun åndeligt i og for sig selv uafhængig af den fysiske biologiske virkelighed.




2. Hvad synes du er mest vanskeligt ved troen på Gud?:::


der er ingen vanskeligheder ved troen på Gud som Guds Ånd i vores liv, det er det skønneste og smukkeste der findes og alting samvirker til gode for dem der elsker Guds Ånd i deres liv, som lever i daglig bøn og meditation, kristen meditation:

Kristen meditation handler om igennem stilhed og bøn at blive opmærksom på Kristi nærvær og bringe Kristus i centrum. Det vil sige, at modsat de østlige religioner hvor de meditative teknikker skal hjælpe den enkelte med at tømme sit sind, er formålet med den kristne meditation:

at få fyldt sit sind med Guds Ånd, healende/helbredende livgivende og skabende Ånd,

og at få fyldt sit sind med Guds Kærlighed Kristus og derved have hele guddomsfylden i kød og blod, hvorved vi på alle måder, fornyes, bliver som nye mennesker, nye skabninger. Det er det nye menneskes fødsel i Gud, vi fødes påny i og af Gud.




3. Hvordan har du det med, at der er så meget ondt i verden, når der er en almægtig Gud, som kan gøre, hvad han vil?

Der findes ingen almægtig Gud der kan gøre hvad han vil!!!

Som vi læser: "IKKE VED MAGT OG IKKE VED STYRKE, MEN VED MIN ÅND, SIGER HÆRSKARERS HERRE"

Gud kan kun virke igennem mennesker ved sin Ånd ellers har Gud ingen magt eller almægtighed eller styrke. Det er os mennesker der nægter at modtage Guds Ånd og lade os lede og vejlede af Guds Ånd.


4. Hvad forbinder du mest med Gud: Kærlighed eller Frygt?


At Gud elsker mig og kommer til mig gennem sin Ånd, og gir mig sin Ånd, der helbreder, inspirerer og opløfter, mig og mine omgivelser.

Så svaret må vel være kærlighed.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Droneangreb i Kharkiv: Tre såret af vra..
04/05/2024 02:21
WHO er bekymret for muligt blodbad i Raf..
04/05/2024 01:33
Tre anholdt og sigtet for drab på sikh-..
03/05/2024 23:53
Amerikansk kongresmedlem sigtet for korr..
03/05/2024 21:52
210 døde i oversvømmelser, og nu er cy..
03/05/2024 20:55
Nyheder fra Religion.dk