annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15849598
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396596
Et andet syn 2001748
Åndelig Føde 1592360
Jesu ord 1533265
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
1 registreret somo 298 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud?

Hej Treram.

Jeg ka' lige nå et hurtigt svar her til morgen.

Du skriver:
Citat:
Jeg vil stadig påstå at ateister, for det meste har et bedre liv end de troende, hvor du så af en eller anden uforklarlig grund mener at materialismen er i höjsädet, det er da noget sludder, men til gengäld er der ingen tvivl om hvad der er i höjsädet hos mange troende-gud - jesus-helligånden, helt utroligt ensidigt.
Det overrasker mig, at du hævder, at ateister ikke er materialister. Spirituelle er de da ikke! Hvad er de så?

Du skriver også:
Citat:
Man kan undre sig over at en så stor del af jordens befolkning, er faldet for gudehallöjet, det er nok först og fremmest et tegn på at indoktrineringen af börn har virket og et tegn på at mange menneskehjernet endnu ikke er i stand til at tänke fornuftigt og udsluse overtroen.
Jeg tror, det ikke mindst handler om at vi vel alle søger at finde en god måde at leve livet på - og her byder religionerne sig jo til med deres forskellige forslag.

Ateister, materialister og rationalister - hvad tilbyder de?
At alt er tilfældigt - og vel egentlig dermed ligegyldigt?
Så er livet vel egentlig intet værd - udover at man selvfølgelig kan tilstræbe maksimal nydelse - så længe det varer blinker

Er det ateismens budskab?

Jeg forventer jo ikke noget svar på spørgsmålet om, hvordan det kan være at verden (og vi) eksisterer, men oplevelsen - som det modsatte af ikke-væren - føder i mig - i al sin enkelhed - begejstring - og kærlighed - uanset alle de mange "ismer" smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
12/05/2024 04:11
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Beboere på Anholt kræver mere stabil f..
12/05/2024 10:00
Gruskongen Nadal tvivler på sin deltage..
12/05/2024 09:58
Over fem millioner cataloniere skal i da..
12/05/2024 09:32
Søndagssol til hele landet og helt op t..
12/05/2024 09:18
Første levende menneske med grisenyre e..
12/05/2024 09:10
Nyheder fra Religion.dk