annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15791638
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392864
Et andet syn 1999080
Åndelig Føde 1560051
Jesu ord 1530246
Galleri
Jorden
Hvem er online?
0 registrerede 161 gæster og 59 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Einsteins endelige udtalelse om gudetro.


Kære treram.

Når jeg går hårdt til Arne, så skyldes det alene, at han, lige fra han startede i debatten her, har forsøgt at så tvivl om min troværdighed ved hjælp af citatfusk, ordkløveri og direkte løgnagtige udlægninger af, hvad jeg mener, og han har samtidig hånet alle ateister for at have begrænsede åndsevner. Som du ganske rigtigt bemærker, så kan jeg sagtens respektere troende mennesker, for jeg forstår, at det ikke er deres egen skyld, at de er troende, men at det skyldes den indoktrinering fra barnsben, som både du og jeg er imod. Jeg har intet imod troende, men jeg bekæmper alle forsøg på indoktrinering, uanset om de kommer fra Thomas, Arne eller Hans.

Hvorfor Arne har et horn i siden på mig, har jeg en velbegrundet mistanke om, og det ligger helt tilbage til KD debatten, hvor han pludselig begyndte at angribe mig. Denne negative holdning tog han med over i trosfrihed, og den blev ikke bedre af, at jeg ærligt fortalte ham, at jeg havde trukket mig fra formandsposten i støtteforeningen, fordi halvdelen af bestyrelsen ønskede at tilbyde ham en bestyrelsespost (som han dog senere fortalte, at han slet ikke var interesseret i).

Det gjorde ham så stiktosset, at han ville have sin sagfører til at stævne mig for injurier, og hans sagfører måtte så skånsomt forklare ham, at der intet grundlag var for hans fantasier om, at mine handlinger var strafbare. Resten af hans eddikesure angreb på mig har alle jo været vidne til, og de bekræfter til fulde, at jeg så rigtigt, da jeg modsatte mig at have ham i bestyrelsen. Han ejer ikke den tolerance og respekt for andres meninger, som Peter og jeg grundlagde trosfrihed på.

Arne får bare svar på tiltale, men jeg er da langt hårdere ved Hanskrist og han ved mig. Forskellen er, at Hansemand har humoristisk sans, så vores slagsmål er en blanding af sjov og alvor, og vi respekterer hinanden på andre områder. Det er langt fra den arrogante afsky, som præger Arnes holdning til mig og til andre, der modsiger ham.

Jeg beklager, hvis jeg ikke har udtrykt mig klart nok om de to nye tråde, som jeg oprettede. For det var noget i chatten, som inspirerede mig, og det burde jeg nok have gjort opmærksom på i oplægget. De er ikke tænkt som steder, hvor vi skal diskutere og kritisere hinandens synspunkter, men udelukkende som steder, hvor vi kan fortælle om vore følelser, så andre bedre vil kunne forstå, hvorfor vi har de holdninger, vi har.

Kritik af andres synspunkter fremmer ikke tolerancen. Det gør forståelse derimod, men det kræver selvfølgelig modet til at "sætte sig selv på spil", som Hansemand udtrykker det. Jeg tror ikke, at Arne og Thomas og Michael vil blotte sig her, baseret på den menneskeforagt de udviser i deres kommentarer, men vi andre vil bedre kunne forstå hinanden, hvis vi "bekender" vores følelser uden frygt for kritik af dem.

Min kritik af kommentarerne var faktisk ikke rettet mod dig, for du har jo forlængst fortalt os ærligt om både dine varme følelser og antipatier, så jeg har ingen problemer med at forstå dine holdninger, men du har åbenbart problemer med at forstå mine. Det håber jeg så, at mine indlæg i de nye tråde kan råde bod på.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
06/05/2024 08:09
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Dagligvarebutikkerne er på tilbagetog l..
06/05/2024 08:33
Støttepakke skal bekæmpe menneskesmugl..
06/05/2024 08:08
Det kan være slut med at donere cykler ..
06/05/2024 07:56
Herning bliver vært for gigantisk musik..
06/05/2024 07:16
Landmænd kan miste millioner, fordi vå..
06/05/2024 06:54
Nyheder fra Religion.dk