annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733943
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386903
Et andet syn 1994904
Åndelig Føde 1535027
Jesu ord 1526920
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
0 registrerede 237 gæster og 42 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: "Tror du på Gud?"

Hej Treram.

Tak for gode ønsker. Jo, foreløbig tyder alt på, at jeg er blandt de 98 % smiler

Når du skriver:
Citat:
Grunden til min modvilje mod religionerne er; at de gerne vil være så gode mod menneskene, men det lykkes overhovedet ikke for dem -
så kan jeg ikke være uenig med dig.
Min opfattelse her er, at alle religioner - trods gode udgangspunkter - rådner indefra som følge af magtbegær og grådighed hos nogle - men jo ikke alle - indenfor præsteskaberne (Det samme kan man nok sige om meget andet indenfor menneskers kulturer).

Eksempel 1: Moses på bjerget, der førte til stening af utro kvinder.
Eksempel 2: Kristus på korset, der førte til inkvisitionens tortur.
Eksempel 3: Muhammed i grotten, der gjorde op med Mekkas "flerguds-business" og førte til Al-Qaeda.

Men når du skriver:
Citat:
Jeg kan se at du mener at kærligheden ikke kan opstå/trives i en ikke religiøs verden, der mener jeg det lige modsatte, kærligheden vil trives bedre helt uden religion/grænser til at begrænse mennesket i dets udfoldelse.
Kærligheden er bare noget der opstår, den kommer ikke fra noget specifikt sted, eller nogen gud, den opstår lettere i en ateistisk verden end i en verden fuld af begrænsende/følsomme religioner, hvor der skal tages hensyn til både det ene og det andet.
så ser det ud som om du mener, at ateisme er det eneste ikke-religiøse.

Her vil jeg så igen gøre opmærksom på, at agnosticismen ikke kan kaldes religiøs men tværtimod er en måde at opfatte tilværelsen på, der netop fokuserer på dine ord:
Citat:
Kærligheden er bare noget der opstår -
og som mener, at den opstår fra: virkelighedens inderste væren.

Jeg tror ikke på, at kærligheden opstår af påstanden: Der er ingen gud(er) blinker

Men uanset at vi ikke er enige her, så skal det jo ikke aflede opmærksomheden fra det mest væsentlige: Kærligheden eksisterer yeah

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Trods kritik og flere penge bliver vente..
30/04/2024 08:43
Sportshal vil tilbyde gratis bind og tam..
30/04/2024 08:32
Dansk børnetøjsfirma begæret konkurs
30/04/2024 08:29
Aarhus Letbane fejrer sin fødselsdag me..
30/04/2024 07:44
Politiet vil overvåge store dele af Mal..
30/04/2024 07:27
Nyheder fra Religion.dk