annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15794765
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393125
Et andet syn 1999289
Åndelig Føde 1561642
Jesu ord 1530344
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 219 gæster og 61 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Troen kontra vide

gomoron Arne.

Jeg kan ikke se noget problem med at leve med naturvidenskaben alene, jeg mener heller ikke at en tro kan supplere videnskaben på nogen måde.
Som jeg skrev så er tro noget tilbagerettet og kan derfor ikke bruges i videnskaben, som kun er fremadrettet, med få undtagelser, tro er et tilbageskridt i den moderne teknologiske verden vi befinder os i.

Lige så lidt kan man bruge de gamle filosoffers udtalelser til noget kreativt, filosofferne ville bare skabe opmærksomhed om deres person og fremkom derfor med deres spegede meninger om tilværelsen.

Nu ser vi fortvivlede forsøg fra lindoooo´s side på at få koranen til at fremstå som et videnskabeligt værk, der har et svar på hvert et videnskabeligt spørgsmål, men mig får han ikke overbevist, nu har jeg ikke læst koranen og har heller ikke nogen intensioner om det, men tvivler meget på dens "videnskabelige" indhold, den er sikker lige så "videnskabelig" som biblen, hvis "videnskabelige" oplysninger efterhånden er manet helt ned i den sorte muld, ikke et eneste videnskabeligt bevis har den kunnet relatere til, ellers ret mig.

Men mennesket kan desværre ikke leve uden at skulle bringe noget mystisk ind i sit liv-tro, der må være mere mellem himmel og jord-sludder og vrøvl, dyrene er sku klogere end mennesket på dette punkt, kunne man fristes til at sige.

Dem der har behov for en tro, ja de er sandelig ude hvor de ikke kan bunde, i det rene kviksand, de basker med arme og ben men bliver alligevel trukket ned på et niveau hvor fornuften har ringe vilkår, støttet af præsterne og deslige kravl, der kæmper lige så indædt for deres sølle guder, hold kæft hvor de naragtige, forhåbentligt er deres dage talte, fornuften vil vinde en skønne dag, er jeg sikker på og så står du og andre der stadig med jeres: jamen der må altså være noget.
Det må også være lidt af en pine at tro, tro lidt eller tro meget, nogle tror lidt og andre tro meget, hvordan man definere dette er det mig svært at se, jeg har det tit med at spørge venner og bekendte om de tror og svaret er nogen gange: ja jeg tror da lidt??, heldigvis siger de fleste at de ikke er troende og det er jo meget glædeligt synes jeg, her har fornuften sejret over den dårlige påvirkning fra troende forældre, skole og kirke.

Da jeg fornylig lå på lazarettet i Helsingborg, var der en
gammel hjertesyg mand, der rendte rundt og missionerede, han kom hen til mit bord hvor jeg spiste, begyndte at tale om hans herre Jesus som døde på korset for vores skyld,han blev vist list sur da jeg svarede, at ham Jesus kendte jeg ikke, men det var da godt han blev straffet på korset hvis han var en forbryder, han forlod mig og satte sig ved et andet bord og begyndte at be bordbøn.
Han havde lidt svært ved at få folk til at tale ham efter, nogle gange flyttede folk til et andet bord, så han prøvede hele tiden at finde nye ofre, hvilket viste sig at være svært for ham- en stakkel uden andre venner end hans Jesus, jeg havde faktisk lidt ondt af ham.

Jeg havde set ham før, han delte små sedler ud i lægehuse og andre offentlige steder, med religiøse tekster.




Seneste indlæg
Hilsner
af Anonym
06/05/2024 16:12
Min ”religion”
af Arne Thomsen
05/05/2024 18:44
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Vil forenkle skatteregler for Øresund-p..
06/05/2024 16:52
Ingen EC-tog mellem Padborg og Hamborg p..
06/05/2024 15:45
Al togtrafik er indstillet til og fra Sv..
06/05/2024 15:40
Det er ryddet op efter uheld på Storeb..
06/05/2024 15:23
Mette Frederiksen har tillid til, at Heu..
06/05/2024 15:11
Nyheder fra Religion.dk