annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15857041
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397197
Et andet syn 2002226
Åndelig Føde 1595153
Jesu ord 1533599
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 279 gæster og 201 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Respekt for hvad??

Kære Ole.
Jeg følte mig heldigvis truffet af din bemærkning til Zenia, men ikke noget alvorligt, der skal mere til før jeg "græder" tørre tårer.
Respekt er jo noget mærkeligt noget, skal du udvise respekt for noget du slet ikke tror på ?, bare for at omgås dine medmennesker, der tror på "noget", skal du være falsk i din optræden for ikke at træde andre over tæerne?.

Nu kommer det vel også lidt an på hvor lidt man i virkeligheden tror på, har man bare en lille gnist af troen, står man nok i en vanskelig situation, børnedoktrineringen har virket lidt.

Og som du selv flere gange har nævnt, hvilke af de 5000 guder skal man tro på, og skal man respektere 5000 guders tilhængere.

Mærkeligt nok har de lidt lavere stående pattedyr ikke de problemer, de er da noget klogere og klarer sig helt uden guder, men rykker vi et trin op, så ser vi straks at inddoktrineringen har gjort hvad den skulle og menneskeheden faldt pladask for de små sorte sataners (præsternes) gådefulde gudetaler, der må ski være noget om det, når nu så mange tror, så skal vi der énder et stykke højere oppe, respektere disse sorte sataners værk uden at blinke og må ikke sige noget nedladende om dette mareridt, fordi mængden har talt og mængden har altid ret.

Det er jeg da fuldstændig kold overfor, religionerne er djævelens-satans værk og skal bekæmpes med alle lovlige kræfter, så derfor ingen respekt fra min side.

Da jeg i 1952 rejste mig for en negerkvinde i en kirkebus i Mississippi viste man mig respekt ved at sparke mig og kvinden ud af bussen, med råb om lynching og den stakkels kvinde havde ikke gjort noget og jeg kendte ikke niggerloven, hvilket muligvis ikke havde fået mig til at ændre mening.

Men respekt for det enkelte menneske har jeg i behold, det er bare deres tro jeg driller, og det må de så finde sig i, hvilket de fleste gør.

Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
12/05/2024 20:41
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
DBU indgår stort samarbejde med Salling..
13/05/2024 11:22
Borgere bekymret over fængsel i nabolag..
13/05/2024 10:58
Nedrykningstruede OB træner for lukkede..
13/05/2024 10:52
Forsvarer i ankesag om drabet på Mia Sk..
13/05/2024 10:09
Havnebad genåbner efter olieforurening
13/05/2024 09:52
Nyheder fra Religion.dk