annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15843780
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396187
Et andet syn 2001389
Åndelig Føde 1590461
Jesu ord 1533052
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 281 gæster og 289 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Announcement


Arne demonstrerer igen sin manglende læseevne. ler Først hævder han, at jeg har søgt at fortolke et citat af Einstein, hvad der klart fremgår af teksten, at jeg ikke har. Det kunne jeg ikke drømme om, da jeg ikke kender den kontekst, citatet er taget ud af. Men jeg har fortalt, hvad Einstein selv har hævdet gang på gang, at han ikke tror på nogen guder, og at man ikke kan tage ham til indtægt for nogen tro.

Så hævder Arne, at jeg har "beskyldt" ham for at tolke Einsteins citat i denne tråd. Hvad der har givet ham den ide, kan man kun gætte sig til, for det fremgår ikke af min tekst. griner

Nu er det jo ingen nyhed, at Arne bringer udvalgte Einstein citater i sine forsøg på at fremstille Einstein som en troende person på trods af, at jeg flere gange har opfordret ham til at læse både Einsteins egne bøger og nogle af de talrige biografier om ham. Men det kan Arne jo ikke bruge til noget, da de allesammen fortæller, at Einstein ikke bekendte sig til nogen form for religion, og konsekvent nægtede at være troende.

Jeg forlanger da heller ikke, at du skal tolke Einsteins citater, for det bliver jo hver gang en mistolkning i forhold til, hvad Einstein selv siger i klart sprog, hver gang han bliver beskyldt for at være troende. Han bedriver heller ikke missionsvirksomhed for det han kalder "en kosmisk religion", som er blottet for religiøse forestillinger, og udelukkende baserer sig på konstaterbare fakta om universet.

Men troende mennesker respekterer jo ikke andre holdninger end deres egne, så hvorfor skulle de respektere Einsteins, når han nu er så ubetænksom at bruge metaforer, som kan tages til indtægt for selv så indskrænkede synspunkter, som Arne og flere andre lægger for dagen i alle deres indlæg.

Religiøs tro og virkeligheden er uforenelige størrelser. ler

Ole Bjørn :o)


P.S. Efterskolerne mangler elever, Arne. Hvorfor tager du ikke et semester og lærer at læse indenad. Det er en bedre udnyttelse af din tid, end at sprede vrøvl på disse sider. griner

Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
11/05/2024 13:05
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Kirker mangler folk ved orgelet
11/05/2024 13:20
BSH-målmand erstatter Kevin Møller få..
11/05/2024 12:01
Langt færre betaler med kontanter - men..
11/05/2024 11:08
Langt færre med type 2-diabetes dør af..
11/05/2024 10:12
Israel beder palæstinensere om at evaku..
11/05/2024 10:07
Nyheder fra Religion.dk