annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
ER DU GAL MAND
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 472 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: AT VÆRE RELIGIØS

Hej Arne..

"Det er så, hvad en rationalist når frem til - om mig".

- Nej, Det er en kvalificering af dine meningers relevans, meninger du har men ikke er.

"Trosspørgsmål handler jo om emner som: Hvor kommer verden fra?. Hvad er skæbne?, Hvad er/skal være meningen med mit liv?".

- Nej, overfor spørgsmål som disse har tro ingen kvalifikation, her må der helt andre værktøjer på banen - tillidsvækkende sandsynlige forklaringer, ikke mindst, mere præcise og kvalificerede spørgsmål!

Du ka' tro lidt i den ene og lige så meget i den anden hånd, uden at det betyder noget.

"Menneskefornuft har jo ingen svar her! En rationel synsvinkel på sådanne emner giver jo ingen mening".

- Og det er altså udfra dette trosindhold du introducerer dine religiøse trosanskuelser som alternativ til viden? ;)

"Uanset om man tror på tilfældet, på en af de etablerede religioner, på menneskets uvidenhed, på idéer, anelser, fornemmelser, intuitioner, åbenbaringer - alle tror jo på noget".

- Nejda, der er en væsensforskel mellem at have tillid til sandsynlige forklaringer og at introducere ubegrundet tro - med henvisning til sine "kvalificerede" følelser, Arne ;)

"Men de, der tror på rationalitet her, kan jo selvfølgelig altid forsøge sig - og se hvad de når frem til. Det ku' jeg da ikke drømme om at modsætte mig".

- Det er dine præmisser for antagelser den er gal med Arne! - intialværdien af din tillid til ubegrundede trosanskuelser er lig 0! Mens det forholder sig ganske anderledes når det gælder kvalificerede antagelser med sandsynlige beskrivelser af verden omkring dig.

Du ville ikke tage skade at lidt fornuft i dine meninger, og ingen ville drømme om at modsætte sig du forsøgte Arne..;)

mvh
Simon
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
Nyheder fra Religion.dk