annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15878259
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2398615
Et andet syn 2003402
Åndelig Føde 1602690
Jesu ord 1534402
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret somo 551 gæster og 147 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: GUD

Hej Arne.
Nu er jeg vist ikke den eneste der er blevet indbildt biblen var sand fra ende til anden, du må nok have været under samme skolesystem, desuden tog jeg mig ikke så meget af det, jeg er ikke så let at overbevise om unaturligheder/løgne og har aldrig troet på nogle af de ting man prøvede at pådutte mig i religionstimerne og i konfirmationsforberedelsen, så naiv var jeg ikke, desværre tror jeg mange faldt for det de blev fortalt,
for man var jo næsten tvungen til at tro på det voksne fortalte en og det benyttede de sig så af.

Jeg har aldrig haft respekt for min religionslærer og præster som så, jeg anser dem for hyklere og løgnere, men det er vist ingen hemmelighed.

Du prøver så at pille lidt godt ud af alle religioner, jamen der er som jeg sagde tidligere sikkert noget godt i alle religioners grund ideer, men der er ligeså meget udenfor, og de er ganske sikkert opstået længe før religionerne kom frem i lyset, du må ikke fortælle mig at menneskene i Danmark før kristendommens indførelse var de rene barbarer, men kirken mener den har "opfundet" medmenneskeligheden og det er noget forvrøvlet sludder.
Nu kender jeg temmelig meget til hvordan buddhismen "udføres" i Thailand og det er ikke noget at skrive hjem om, alle bedrager alle, hvis de kan komme til det, her gives der ikke ved døren, mange munke er vaneforbrydere, der benytter sig af deres ophøjede stilling, til at berige sig.
Et menneskeliv i Thailand er intet værd, kommer du på hospitalet og ingen penge har - 0 behandling, jeg har set flere bekendte dø af nyresvigt fordi de ingen penge havde til at blive behandlet for. Jeg så en ung kvinde jeg havde købt noget jord af, langsomt dø af brystkræft, fordi hun gik i templet for at rådføre sig med munkene og betalte dem for "gode" råd, istedet for at gå til et hospital, jeg fik dog tilsidst overtalt hende til at tage til Bangkok for at blive behandlet( hun havde masser af penge) men da var det forsent, hun døde en måned senere.

Min tidligere nabo her i Skåne, byens præst, hans kone fik opdaget en tumor på hjernen, de bad til gud fortalte han mig, da de var til kaffe her, den stakkels kone opførte sig nemlig lidt mystisk, kunne ikke styre sine bevægelser, jeg spurgte hvorfor de ikke var gået til hospitalet for at få fjernet tumoren, det viste sig han og menigheden havde bedt for hende i lang tid i håb om forbedrng, men da der ikke rigtigt skete nogen forbedring, tog de til hospitalet, var det for sent og hun døde nogle måneder senere

Det er sku dødfarligt at tro og nøjes med at bede, kan jeg hermed konstatere, godt jeg er vokset fra dette for lang tid siden.

Muslimerne gider jeg slet ikke tale om, deres religion er sku da fuldstændig forrykt og bliver i den grad inddoktrineret.
Så de få gode ting denne religion måske har, falder fuldstændigt til jorden med alt det andet plat den har.
En mere menneske nedværdigende religion skal du lede længe efter.

Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
14/05/2024 10:17
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Lars Løkke om ny georgisk lov: 'Strider..
14/05/2024 14:29
1.500 kroner i erstatning til tidligere ..
14/05/2024 13:25
Fængselsbetjente dræbt i angreb på fa..
14/05/2024 13:13
Outdoor-væresteder kan være på vej ti..
14/05/2024 12:43
EU-rådsformand Charles Michel udtrykker..
14/05/2024 12:20
Nyheder fra Religion.dk