annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Et historisk fly, man helst vil glemme.
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 210 gæster og 69 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ALH
Emne: Re: LÆNGSEL

Hej Arne

Længsel kan ofte være det, der åbner for det dybere, om det er smerte, eller om det er noget større. Jeg tror, at Gud så at sige kan kalde os gennem længslen - måske fordi der netop her er tale om en åbenhed og en overgivelse som Jesus, der i dødens time siger: Fader, i din ånd betror jeg min ånd (citeret efter hovedet).

Om ikke andet kan ikoner jo være det, der åbner, som når vinduet åbnes til den friske luft og måske til et enkelt solstrejf.

Du skriver:

"At jeg afstår fra ordet Gud, skyldes dels, at det i tidens løb er blevet så skrækkeligt misbrugt, og dels at dette misbrug - vel med nogen ret - har irriteret især ateister så meget, at de ikke længere kan holde ud at høre det, når det handler om den indre længsel og den udadrettede længselsfulde opmærksomhed på "noget større","

- Jeg kender din overvejelse, især når man gør sig umage for at kunne mødes med en ateist som f.eks. på en debat. Men vær god mod dig selv, Arne. Hvorfor skal vi bruge så meget af vores tid på at aktualisere, hvad andre mennesker gennem historien har misbrugt eller forvansket i stedet for at aktualisere det, vi tror, eller længes efter?

Måske er visheden om dette noget nok for dig, så hold fast i det. Der er sikkert et par øjne i dit ikon, der ser på dig lige dér, hvor du er.

"Nu kan billeder jo, som bekendt ofte sige mere end mange ord, og det er dét, jeg oplever, faktisk hver gang jeg besøger den Ikón, du kan se et foto af i billedgalleriet på dette site:"

- Ja, det har du ret i smiler

"hvordan det går til, at en sådan malet træplade kan åbne et vindue både udad og indad på så rent ud sagt vidunderlig vis, det forstår jeg ikke en pind af - og det bekymrer mig heller ikke - jeg nøjes med at nyde det - for det er mer end rigeligt, synes jeg"

- Det er et godt spørgsmål, jeg har spurgt om noget af det samme i en debat med Simon2 på religion.dk: Hvorfor begyndte folk at tro på Kristus? Jeg tror, at det var fordi, at noget berørte og ramte dem i hjertet. Så enkelt på sin vis, men ikke så enkelt, når vi vil forklare..

Mvh
Anne

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Nyheder fra Religion.dk