|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Bibelen for Ateister
|
Hej Tikka,,, jeg sov godt, har fået en god nats søvn
Og hvad nok er mindst lige så vigtigt for mig så har jeg givet mig selv god tid til at vågne, elsker trance tilstanden mellem søvn og vågen, og især om formiddagen har jeg let ved at bringe mig selv i en ret livlig trance tilstand og idag kom den Guds Ånd der gør levende til mig, således blev trancen der altid er svanger med Guds Ånd, der hele tiden er tilstede som en mulighed, idag til at Guds Ånd = Gud åbenbarede sig som en smuk solopgang på min dag, ja sådan blev jeg vågen her idag godt nok først lige omkring middagstid.
Fra jeg begyndte at vågne før kl 8 og til at Gud åbenbarer sig klart og tydeligt for mig, men fredfyldt og roligt, var jeg igennem en lang række små helbredelser og da Gud - Guds Ånd endelig på entydig vis bryder igennem opnår jeg en større Healing, helbredelse, som jeg i længere tid har længtes efter. Også fordi jeg ved hvad det vil sige at være på toppen, og ja nu kom så Guds Helbredende Ånd der gør levende til mig og bragte mig igen i forbindelse med mig selv på toppen.
Jeg har haft det sådan set okay (skal ikke klage), men alligevel ikke helt følt mig på toppen, men det sørgede den Guds Ånd der gør levende så for idag at jeg fik et gennembrud til mig selv på toppen af mig selv. Jeg blev tydeligvis opløftet. Mærkede fysisk Guds Ånds nærværelse eller tilstedevær i øverste del af brystkassen og begyndelsen af halsen. På en rolig måde fik jeg hjertet op i halsen og passagen mellem hjertet og hovedet, mit ansigt blev åbnet, masser af lys i øjnene og liv i mit ansigt fulgte med.
Endnu en sejr over min neuroborreliose der har "lammet" (svækket) mine ansigtsnerver, altså kranienerverne.
Kristus i os og vi i ham dette er den konkrete inkarnations virkelighed vi som kristne har erfaringer med og kender til, hvor vi er beboet af Gud og begavet af Gud der gir og åbenbarer sin Ånd for os (og ja Kristi tanker), til os. Håber du nu forstår hvad Paulus mener med Kristi tanker, at det ikke er lig med nogen forkyndelse eller evangelierne.
Vi må aldrig benægte eller tvivle på den gensidige immanens af Gud og mennesket vi erfarer ved Guds Ånd's nærvær, tilstedeværelse, i vores liv. På frugterne og gaverne kan vi være sikre på at det forholder sig således, at det virkelig er Gud Helligåndens forunderlige vidunderlige gerninger med os. Altid er det forbundet med Healing og ekstase fryd og glæde, nogle gange rolig og harmonisk andre gange jublende og triumferende.
Det er vigtigt at vi higer efter inkarnation, den Gud Helligåndens Nærvær og Tilstedevær og kraft (energier) i vores liv. Det er også vigtigt at det kan bevidnes af os selv og andre, som indfundne helbredelser og gode kræfter og energier og godt humør og glæde, livsbekræftende social samvær. Den urkristne paulinske spiritualitet gør os i den vestlige kulturkreds så humørfyldte, så tolerante, så generøse, venligsindede og openminded, nu har vi ej heller ideer om rent og urent, takket være Paulus er vi heldige forskånet herfor, for en sådan forbandelse.
Det er sådan vi alle er blevet til som Kristusbreve fra et menneske til et andet menneske, se eller tænk på 2 Kor 3.
Uanset om du bliver vred på mig så er der tale om vi to kirker, skriver kristusbreve til hinanden, til trods vi er meget ueninge, som jo også Peter og Paulus var.
Det er ikke et produkt af vores bevidsthed at vi har disse erfaringer af Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os. Men det er takket være vores bevidsthed eller erkendelsesevner at vi har disse erfaringer, så vores bevidsthedsliv participerer eller deltager og er påvirket. Men lige så meget manifesterer Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os sig på det kropslige ubevidste plan som helbredelser og skønnne frydefulde kropslige tilstande af velvære og lyst og begær, erotik, tiltrækning. Og det manifesterer sig som gåpåmod vilje og stor ukuelighed og virkelyst og engagement. Så både vores 1): bevidsthedsliv, forstået især som vores erkendelsesliv, og 2): vores følelsesliv såvel som vores kropslige ubevidste liv, og 3): vores viljesliv er omfattet og inddraget eller involveret i forbindelse med Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os gør sig gældende.
Men hjernespind, altså et produkt af vores trosforestillinger og bevidsthed, er det ikke, da det er en central akt der rammer os i vores center, vores eksistens, det er det hele menneske, i dets totalitet, i vores fysiske kropslige biologiske sanselige i verden værens engagement og totalitet, tilstedeværelse (dasein Heidegger) og eksistens.
Nøjagtig som en forelskelse ikke er et produkt af vores bevidsthed, hvilket biologer kan bevidne men omfatter vores ubevidste hormonelle biologiske konditioner såvel som det omfatter vores sociale liv, og da især den kvinde, mand, vi forelsker os i.
|
|
|
|