annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15902278
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401217
Et andet syn 2005367
Åndelig Føde 1611059
Jesu ord 1535305
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 349 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Kræn-P
Emne: Re: Guder eksisterer ikke, det er sund fornuft!



Kære Ole Bjørn.

Hvis det har én eller anden mentalhygiejnisk betydning for dig, at du belærer andre for selv at høste anseelse derfor, vær da så venlig at læse dét, som du svarer på. Ellers kommer du galt af sted, som du gjorde forleden, da du demonstrerede manglende kendskab til tidsforlængelsen ifølge den specielle relativitetsteori.

Eller som du kom af sted, da du påstod, at jeg skrev ud fra det gamle opdelte paradigme, da jeg postulerede universet at være af holografisk natur.

Her kommer du ligeledes galt af sted ved ikke at have identificeret ét af de fundamentale symmetri-principper for partikler. CPT-princippet kræver af teorier, der beskriver partikler, at de forbliver sande, når der sker en samtidig omvending af ladning, paritet og tid. Sagt lidt populært: Opførslen af en elektron, som spinner med uret og bevæger sig fremad i tiden, er identisk med opførslen af en positron med spin modsat uret, som bevæger sig baglæns i tiden.

Der er i det afsnit, som du citerer, aldeles ikke lagt op til en drøftelse af Richard Feynmann’s summationer over mulige partikel-historier og denne forsknings betydning for den teoretisk fysiske kosmologi.

Hvad dælen mener du med, at imaginærtiden ingen tidsorientering har? Selvfølgelig har såvel imaginærtid som realtid tidsorientering. Ellers ville det jo være uden mening at lade sprogelementet ’tid’ indgå i dem begge. Hvis vi skal debattere seriøst, bliver du altså nødt til som et minimum at kravle op på det niveau, hvor 2. G’ere på matematisk-fysisk linie bevæger sig hjemmevant.


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Polens premierminister har fået trusler..
16/05/2024 20:23
Ribe-Esbjerg brænder og må nøjes med ..
16/05/2024 20:21
Tre er varetægtsfængslet i narkosag om..
16/05/2024 20:19
Togbusser i stedet for regionaltog melle..
16/05/2024 20:14
60 procent er afbleget: 'Jeg er meget be..
16/05/2024 20:13
Nyheder fra Religion.dk