annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16065484
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2419346
Et andet syn 2016657
Åndelig Føde 1673512
Jesu ord 1542904
Galleri
treram som stjernedreng anno 1946
Hvem er online?
0 registrerede 283 gæster og 100 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Hvorfor sommerfugles dokumenterede vingeslag?

Stakkels forurettede Jerry.

Det er så sandelig dig, der startede med at vise disrespekt overfor mine og andres undersøgelser af ESP fænomener. Ikke bare anser du åbenbart forskning på dette område som noget kun naive overtroiske mennesker kan interessere sig for, men du har konstant prøvet at give udtryk for, at jeg skulle "tro på" et cirkusnummer med en hest. Hvor har du belæg for det?

Mine forsøg på at forklare dig, hvad ESP er for en størrelse, og hvorfor det tages seriøst af stribevis af universiteter verden over, prellede fuldstændig af på dine fordomme, og du har lige siden prøvet at latterliggøre mig og enhver anden, der er kommet til et andet resultat end dine fordomme.

Nej Jerry, jeg tror ikke på hesten, men jeg har sat mig ind i Rhine's samlede forskning, og i grundene til at det er blevet et interesseobjekt for seriøse forskere. Min viden stammer ikke fra illusionisten Randi's latterliggørelse af forskningen, som den helt klart gør hos dig med den form dine kommentarer har.

Jeg tror derimod på, at videnskabelige metoder skal anvendes på studiet af ethvert fænomen, og det bliver de også i dagens ESP forskning, som du på forhånd har dømt ude, uden at du kender til dens resultater.

Når du viser disrespekt for en seriøs forskningsgren, fortsætter med at latterliggøre forsøg på at forklare dig, hvilke konklusioner forskningen er nået frem til, og især prøver konstant at latterliggøre mig ved at udlægge min holdning som naiv overtro, så fortjener du ikke respekt selv.

Gennem hele historien er forskere blevet hånet for deres "naive tro på" at jorden var rund, at solen var centrum i systemet, at der fandtes bakterier, at mennesker kunne lære at flyve, at en vogn kunne drives af hestekræfter uden heste, at menneskene nedstammede fra en abeart, at man kunne tale med hinanden tværs over havet, at man kunne fabrikere levende billeder, at mennesker ville kunne bevæge sig ud i rummet o.s.v.

Alle de fremskridt i viden, som vi idag betragter som indlysende, kommer ikke fra hånlige naivister, men fra forskere der gav sig til at undersøge sagerne på trods af den hånlige attitude hos omverdenen.

Jeg har derfor ingen medlidenhed med dit klynkeri, Jerry. Som man reder, så ligger man, og du har været højst uredelig i dine indlæg i denne sag.

Jeg gav dig to søgekriterier, videnskab.dk og synæstesi. Begge leder næsten direkte til artiklen om synæstesikeres høreoplevelse af sommerfugles vingeslag. Den har du sikkert fundet, men vælger i stedet igen at forsøge at latterliggøre mine oplysninger og så tvivl om et seriøst forskningsprojekt på et universitet.

Det er en ommer, Jerry, og det vil du også kunne indse, hvis du prøver at læse forløbet af dine egne kommentarer i denne sag. Citatfusk, som du her fører dig frem med, hører ikke hjemme i en seriøs debat. Før du har indset dette, kan jeg hverken respektere din viden eller din holdning.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Det var ikke hundenes velkendte bedre lugtesans, der var relevant her, men oplysningen om, at deres lugteepitel ikke adskiller sig væsentligt fra vores, og at det er generne, der bestemmer hjernens følsomhed overfor nuancerne. Hvis et menneske havde den samme følsomhed, ville det være paranormalt, så det må du for min skyld gerne kalde for ESP.


Seneste indlæg
Adskille stat og kirke?
af Arne Thomsen
05/06/2024 17:35
Vigtige præciseringer
af somo
04/06/2024 14:04
Spiritualitet
af Arne Thomsen
30/05/2024 16:33
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Nyheder fra DR
Se billederne: Eiffeltårnet er ved at v..
07/06/2024 00:51
Argentina: Suppekøkkenernes mangel på ..
07/06/2024 00:30
Macron: Zelenskyj vil have hjælp af Ves..
06/06/2024 22:26
FN fordømmer angreb på skole i Gaza
06/06/2024 22:08
Alternativet afviser ikke danske soldate..
06/06/2024 22:03
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Fiona Harvey sagsøger Netflix for milli..
06/06/2024 23:08
Franskmand beskyldes for at være udenla..
06/06/2024 23:08
Brygmann vil have forbud mod ærekrænke..
06/06/2024 23:08
Tænketank: Hver tiende mark skal sløjf..
06/06/2024 23:08
Energirenovering af boliger skaber spæn..
06/06/2024 23:08