annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15865008
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397656
Et andet syn 2002639
Åndelig Føde 1597839
Jesu ord 1533879
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
0 registrerede 297 gæster og 132 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Zilent
Emne: Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion?

Jerry, jeg må tilstå, at jeg er på din side i denne "ESP" debat. Den dag der foreligger tilstrækkelige beviser hopper jeg gerne på vognen mod "den magiske verden" - indtil da vil jeg holde mig "den sunde tvivl" (uartig som jeg er). Skulle der forekomme tilstrækkelige og repeterbare beviser for udbredt ESP, altså en medfødt menneskelig evne, som kunne betyde bedre evne til individets (og måske gruppens) overlevelse i naturen, jamen så lad os da endelig tage det med...

Spændende, måske bliver debatforummer som dette helt unødvendige når vi først har lært at anvende teknikkerne (på nær altså for dem som måske ikke fik "gaven" som en del af deres gen-arvemasse)... Måske dem, der som jeg sidder i dette øjeblik og forsøger, at multicaste følgende besked til hele klodens befolkning: "This ESP shit doesn't work for me!!!".

Jeg kan dog tilføje, at jeg vil tro man skal betragte ESP som en forholdsvis nyudviklet "6. sans" eftersom den er voldomt ringe udviklet hos de fleste primater. ESP ville være ufattelig effektivt og mange kommunikationsformer og -teknikker ville sikkert dø hvis det blev udbredt. Det undrer mig nemlig, at en så effektiv (tør man sige "magisk") evne, ikke er mere udbredt end den er (bevidst som ubevidst).

Og så kan I andre sige hvad I vil om skepticisme (ikke at det er en ideologi jeg "dyrker", domænenavnet var bare ledigt (tilfælde eller ESP???)) - men den er nu god at have i de fleste henseender her i livet, man skal ikke stole på alt hvad man ser, hører og læser... Det burde være åbenlyst for enhver på et forum som dette.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 13:21
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Statsministeren frygter russiske hybrida..
13/05/2024 16:16
26-årig får otte års fængsel og udvi..
13/05/2024 16:09
To afdøde havnede i de forkerte kister
13/05/2024 16:00
Childish Gambino kommer til Danmark
13/05/2024 15:29
20 jægere sat ind i kampen mod larmende..
13/05/2024 15:00
Nyheder fra Religion.dk