annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
ER DU GAL MAND
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 472 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: SVAR ...

Hej Tikka.

Jo, måske vi skulle oprette en særlig tråd, men lad os nu lige se, om dette hurtigt ”dør ud” blinker

Når du skriver:
Citat:
De færreste vil ikke, give slip på det de har af goder og profit, og de som intet har ønsker samme levestandard – livsstil – den som er for meget – en forkert kurs mod undergang – vækst – vækst … altså mer udnyttelse og undertrykkelse - hvor det, at overleve ikke er det, som det handler om.
så kan jeg jo kun give dig ret, men jeg vil alligevel hævde, at vi alle nok – i hvert fald i nogen grad – også har mindre egoistiske egenskaber i vores sind - såsom medfølelse og omsorg for naturen - og det er dem, jeg tror og håber på kunne have energi nok til at starte en folkebevægelse med de her aktuelle formål - hvis der ellers er "fødselshjælpere", der gider.

Allerførst skulle en sådan bevægelse jo have et navn.
Vi kender alle ”Folkebevægelsen mod EU”, som jo ikke har haft den helt store succes.
Man vi husker vel også alle en bevægelse mod atomkraft i 60’erne, som i øvrigt fik succes ”ad helvede til” – fordi atomkraft, som den er udviklet i dag, nok ville være en bedre mellemstation på vejen til bæredygtig energi (og som bruges meget i Frankrig) end den nuværende stadig kraftige afbrænding af kul og olie og gas.

Hvordan starter man en sådan folkelig bevægelse, der kan vokse sig så stærk, at magthaverne ikke kan ignorere den?
Det ved jeg ikke, men jeg kunne forestille mig, at den i hvert fald skal have en overskrift med appel.
Måske noget i retning af: ”Folkebevægelsen for en bæredygtig verden” suppleret med ”underoverskrifter”, á la ”Gensidig tolerance og omsorg – også for klodens miljø”.
Og naturligvis skal det hele underbygges med gode ord.

Det skal selvfølgelig udarbejdes grundigt – så det virkelig ”fænger” – og griber om sig, og hvis dét lykkes, vil mange få anledning til at tage stilling – også magthaverne - også den danske folkekirke.

Jeg er i øvrigt enig med dig i at stat og kirke skal adskilles - staten støtter kirken, som til gengæld skal "holde kæft" politisk - og i øvrigt er langsomt døende.
Ligeledes er jeg meget enig med dig i, at den kollektive trafik skal være gratis - så vi undgår at drukne i biler.
Begge dine forslag kunne jo fint indgå i en sådan folkebevægelse, ligesom dine forslag om sundhedsvæsen og afhængighedsskabende tobak blinker

Men spørgsmålet er vel: Skal vi opgive idéen på forhånd - som storhedsvanvid - eller bør vi undersøge om den kan udvikles, "fange an", få tilhængere, der kan og vil gøre en nødvendig og dygtig indsats - og udbredes - i første omgang her i Danmark? blinker

Og allerførst - hvis vi ikke på forhånd dropper det - Hvordan skal idéen se ud?
Det ovennævnte er jo bare et første forsøg på en formulering blinker

Og hvad siger du Hanskrist - du som åbnede for disse perspektiver her på Trosfrihed.dk? smiler

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
Nyheder fra Religion.dk