annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 212 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Ateisme

Hej Arne,,,

for mig det lyder fantastisk og ikke mindst som noget med perspektiv i,

og også som noget nyt, selv om der jo er mange gode initiativer sat i søen som filmen vi har set sammen viste det,

men her har du altså faktisk fat i noget radikalt nyt Arne, såvidt jeg kan bedømme,,, også noget jeg tror der kunne blive en politisk magtfaktor,,,

og pave Frans er jo den første der bør blive kontaktet, den mand er efter min mening uovertruffen og helt i særklasse,,,

mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

jeg har skrevet det her svar til dig Arne,, uden først at have læst hvad Tikka skriver,,,

jeg fandt det være en fordel at jeg ikke lod mig påvirke af hvad Tikka havde svaret dig,, men nok snart, skal jeg have taget mig sammen til at læse hvad hun skrev,,, men jeg tror ikke hun er så positivt som jeg er,,, hun plejer at være meget kritisk og negativt, især overfor dig Arne, hvorfor har jeg endnu ikke fundet ud af (dril dril dril,, Tikka skal drilles lidt)

PPS:

nu har jeg læst Tikka's svar til dig Arne,, hold da op et vidunderligt svar,,, og slet ikke som jeg havde forventet,, flot indlæg Tikka,,,

dog er der to punkter jeg er uenig med dig,,

de store verdensreligioner og de førende gejstlige skal selvfølgelig spørges,,,

og det fordi politik og religion igen skal finde sammen,,

men ellers et helt vidunderligt indlæg fra dig af Tikka,,, og charmerende og skarp og ja sjov samtidigt


PPPS:

hvor er det hyggeligt fordomsfrit som vi kan og gør det, kan drøfte alt også religiøse spørgsmål, så tak for det Tikka og Arne,, og ja om Thomas havde været her, han ville også have magtet dette,,,,

ateisterne kan slet ikke drøfte nogetsomhelst uden at deres fordomme og fordømmelse og latterliggørelse kammer fuldstændig over,, dette er lidt trist for dem og trættende for os andre år efter år at blive mødt med en så forudsigelig tåbelig reaktion,,,

sgu synd som de har det med at trænge sig selv op i en krog de ateister,,, heldigvis findes der ateister der ikke er overfølsomme hysteriske allergiske overfor at drøfte det reelle indhold af det religiøse, og af at være religiøs for den enkelte,


i længden bliver man/vi dum i hovedet af konstant igennem så mange år at have hørt på ateisternes automat reaktioner,, men heldigvis er vi nu ihvertfald, Thomas, Arne, Tikka og undertegnede der har brudt denne ødelæggende stil, som i længden ikke er til for voksne mennesker at holde ud,,, så tak skal I have i tre nævnte

og hvor har du ret Arne,, når du siger at man sagtens kan håne og latterliggøre,,, det er sgu sådan en tarvelig latterlig position at indtage år efter år sammen med mennesker man har kendt i 15 år, og så til trods nægter man at opgive en fuldstændig irrationel infantil debatstil,,, kors da i røven,, hvor er det latterligt

og vejen er ikke at bekæmpe denne debatstil, vejen er som Thomas og mange andre udefra har sagt,, ignorer dem, og hold fokus på det der har jeres interesse,,,, så på den måde efter mine par års fravær,, det er befriende for mig nu at være her,,,, også fordi jeg har så mange højt uddannede ateister blandt mine facebook venner der ikke går af vejen for sobert at drøfte religiøse spørgsmål, fordi de ikke føler de har noget at miste ved at gøre dette,,, men her på trosfrihed er det blevet for ateisterne et spørgsmål om liv og død og at man taber ansigt (og sit gidsel måske) hvis man opgiver råben og skrigen og den konstante intimiderende latterliggørelse

jeg tror vi alle husker hvem det var der stillede tingene sådan op (troll opfinderen) og jeg tror vi alle husker hvem der tilsluttede sig en sådan født og søsat tabersag,,,

da manden og hans tilhængere, søsatte hele denne ide om hvem og hvem ikke der var troll og skulle udelukkes, jeg så straks at her var en tabersag af rang,, fordi den var fyldt med arrogance og hov ski snovski overlegenhed, (men sådan er verden, den består af mennesker der føler sig højt hævet over andre,,, og ja det er en akademisk trend der stammer fra forrige århundrede som de to toneangivende valgte at holde kørende, selv om verden er kommet videre og det kun er et lille fåtal der opfør sig så forrige århundrede akademisk old school agtigt)

det irriterer mig stadig at det er sådan,, men jeg er ikke involveret følelsesmæssigt mere i at bekæmpe denne tåbelige debatstil hvor voksne mennesker nægter at samtale som voksne mennesker med hinanden,,,
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Nyheder fra Religion.dk