annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Ateisme

Hej Hanskrist.

Først min kompliment til den lange video, du præsenterer, og som jeg tålmodigt har set og hørt.
Jeg fandt ikke ét eneste ord her, som jeg er imod, tværtimod har det hele mit fulde bifald ("Jeg'ets mur", "oprindelig skabende kraft", "kærlighed", "global bevidsthed", "bruttonational lykke", "fred i sindet", "at elske", "forene religion, livsfilosofi og politik", "teknologien herre over os - i stedet for omvendt", "vestlig arrogance", "skære ned på forbruget" - o.m.a.).
Der var også udtalelser af Dalai Lama og Albert Einstein - men pudsigt nok ingen fra kristendommen blinker

Du ser mig som ateist, hvad jeg egentlig godt forstår, men vil dog tilføje, at mysteriet "verdens væren" - som jo egentlig Einstein også har været inde på - siger mig, at ord som "Gud" og "Kristus" er alt for fattige og indskrænkede - samtidig med at jeg må indrømme, at jeg ikke har noget andet at sætte i stedet.
Er dét så ateisme - det ved jeg ikke - det må vel nærmest være en smagssag - og at ordene "Gud" og "Kristus" for dig er rummelige nok, det respekterer jeg! smiler

Og når du skriver:
Citat:
For Arne bliver noget åndeligt spirituelt kun interessant hvis det forbindes med astrofysiske forhold og astrofysik er jo ateisternes kære "home land".
så kan jeg ikke helt give dig ret, i hvert fald ikke på anden måde end, at jeg ikke kan se bort fra universet som en del af "skaberværket".
Det minder mig lidt om historien om fynboen, der var hos boghandleren for at købe en globus, men ikke kunne finde en, der var tilfredsstillende. Dét, han ville have, var en globus over Fyn (undskyldning til alle fynboer) blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk