annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
0 registrerede 432 gæster og 145 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Ateisme

Hej Hanskrist.

Du skrev i går #24855 - 09/03/2018 17:49:
Citat:
- og indimellem tænker jeg at du lyver og stiller dig an overfor mig som du gør af taktiske grunde, i en darwinistisk meme kamp om at være den mest interessante religiøse eller pseudoreligiøse at høre på her på trosfrihed, hvor det gælder om at få HansKrist gjort uinteressant hvis dit meme skal være den der slutter med at blive berømmet og overleve)
Og selv om der er meget liv i tråden her, synes jeg ikke, jeg vil være bekendt at ignorere:

Nej, jeg har bestemt ingen lyst til at søge at dominere her.
Dét, der interesserer mig, er at finde mine egne svarmine egne eksistensspørgsmål.
Her har jeg opdaget, at det hjælper at formulere mig skriftligt, og ligeså at erfare andres meninger og holdninger.

Et problem, der er større, end jeg troede, er den gensidige forståelse.
Jeg ser gang på gang, at noget, jeg skriver, ikke bliver forstået, eller direkte bliver misforstået, og det ansporer jo til større klarhed i udtrykket.

Og når jeg ser mig omkring på menneskers livsindstillinger, synes jeg, det er forholdsvis nemt at sætte sig ind i ateisters livsholdninger, ligeså i de traditionelt frommes samt tvivlernes.
Men der, hvor jeg kommer til kort, er overfor din tydeligt begejstrede "i-Kristus-væren".
Så i mit hoved er det faktisk dig, der dominerer min opmærksomhed - for jeg kan ikke slippe en kredsen om, hvad det er at "være i Kristus" blinker

Jeg håber stadig på, at du får lyst til og held med at gøre dig mere forståelig - f.eks. hvis det kunne lykkes dig at forklare forskellen på "at være i Kristus" og "ikke at være i Kristus".
Jeg er ret sikker på, at du har det svar i dig, men kan ikke få øje på det - og andre måske heller ikke.

Om det er attraktivt at være den mest dominerende, er der øjensynligt mange, der vil bekræfte - men det er jeg åbenbart blevet for gammel til - kan jeg mærke blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA's militær skal holde øvelse på Bo..
26/04/2024 16:29
Folketinget foretog ulovlig søgning i m..
26/04/2024 16:14
Hovedvej mellem Viborg og Holstebro spæ..
26/04/2024 15:35
Tidligere landsholdsspiller Stig Tøftin..
26/04/2024 14:38
Beboer på Christiania tjente 20 million..
26/04/2024 14:32
Nyheder fra Religion.dk