annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15806186
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394003
Et andet syn 1999960
Åndelig Føde 1567907
Jesu ord 1530758
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
0 registrerede 1 gæst og 4 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Ateisme

Citat:
Ateisterne begår imidlertid - efter min mening - den fejl at mene/tro, at der intet er "bag verdens væren" (kan ikke finde et bedre udtryk" - jeg har i hvert fald aldrig hørt dem være åbne for et alternativ her til "intet".


Jeg er nødt til at spørge om det der intet eller dog måske noget "bag verdens væren" om det:


Er os vedkommende = nærværende

Har vi del, andel deri?

Eller er det blot fremkommet igennem bøvlet og meget vanskelige videnskabelige indsatser gennem mange generationer, og er derfor kun abstrakt teoretisk astrofysisk naturvidenskabelig viden

Eller mener du vi på en eller anden måde participererer i "det" der er bag verdens væren eller måske altid har været i verden der i så fald ingen begyndelse har

Eller er det blot en storslået videnskabelig indsigt der får det til at løbe koldt ned af ryggen på os, fordi det fortæller os at vi intet er at regne i det astrofysiske giga astronomiske univers


Synes du virker meget uafklaret på de spørgsmål jeg her stiller dig Arne. Dog hælder du tydeligvis til den side at mennesket ikke er værd at regne med i de gigantiske astrofysiske sammenhænge og udstrækning i rum og tid,

Mediterer du meget Arne???

Det kan godt være du svarer nej, men jeg vil så påstå du tilbringer det meste af din tid på at meditere og fundere over astrofysiske forhold??? Også derfor buddhismen har din største sympati grundet at du finder der den negation der fremmer dine meditationer, nemlig nirvana

Men beskæftiget er du, og dette er det vigtigste. Og du formår også at beskæftige Tikka Simon og engang Bjørn, du formår virkelig at sætte deres pis i kog til tider (og du kan få mig til at rive mig selv i håret, når du trods hundredvis af pædagogiske vellykkede fremstillinger af mine synspunkter og ståsted melder tilbage at du ikke forstår en kvider af hvad jeg skriver (jeg er godt klar over at en professor i filosofi med speciale i tysk filosofi forstår mig, men jeg ved fra min Facebook profil at også folk der er direktører og ingeniører (uden filosofisk teologisk akademisk baggrund og forudsætninger) de forstår mig gang på gang, hvorfor det undrer mig at en mand som dig Arne der har studeret og arbejdet seriøs med religiøse teologiske spørgsmål i årevis, du ikke gør og indimellem tænker jeg at du lyver og stiller dig an overfor mig som du gør af taktiske grunde, i en darwinistisk meme kamp om at være den mest interessante religiøse eller pseudoreligiøse at høre på her på trosfrihed, hvor det gælder om at få HansKrist gjort uinteressant hvis dit meme skal være den der slutter med at blive berømmet og overleve)

Jeg ved godt Simon nu morer sig kosteligt over os begge to Arne og om Bjørn havde været her de ville have moret sig uendeligt meget over os, slået sig selv på låret over vores forfængelige selvopfattelse

Et og andet sted jeg forstår dem

Ærekær Forfængelighed forfængelighed forfængelighed forfængelighed er det hele vel et og andet sted

Nej Arne og Hansi op med humøret, det er sublim underholdning


Åh jeg er lige ved at tro Bjørn er Apiqoros, og er det tilfældet, så velkommen til Ole

Har lige læst Apiqoros sidste indlæg og det er ganske udmærket skrevet

Nå rigtig go weekend til jer alle, nu skal jeg afsted på min daglige tvangsneurotiske løbetur, grundet at jeg ikke kan holde mig selv ud (så forstår du måske hvordan det er for os andre Hans)
Seneste indlæg
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Min ”religion”
af Tikka
08/05/2024 12:04
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Forperson for Copenhagen Pride trækker ..
08/05/2024 13:59
Tel Aviv aflyser pride og holder optog t..
08/05/2024 13:38
Socialministeriet politianmelder ledelse..
08/05/2024 13:34
Antallet af gravide på opioider er tred..
08/05/2024 13:19
Hundredevis af retsmøder aflyses i Køb..
08/05/2024 12:48
Nyheder fra Religion.dk