annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 1156 gæster og 1032 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: ateisme eller teisme...

Kære Arne

Det du citerer er forlagets beskrivelse - det er ikke forordet.

Forordet finder du her http://www.vandrermodlyset.dk/m-f02.htm

Den første bog som udkom var iøvrigt "Hilsen til Danmark", dernæst "Vandrer mod Lyset!", herefter "Forsoningslæren og Genvejen" og tilsidst kom så "Spørgsmål og Svar" første og andet supplement til "Vandrer mod Lyset!".

Du finder alle bøgerne herinde http://menu.vandrermodlyset.dk/

Du skriver:

"Det er jo frit i luften svævende påstande, der efter min mening lige så godt kan være løgn som sandhed."

Det må du selv undersøge og afgøre.

Du skriver:

"Man kan vælge at tro på det, hvis ens sind er indrettet dertil, og det er jo fair nok, men for mig ligner sådanne påstande åndeligt hovmod - og især da, hvis man søger at pådutte andre at "omvende sig"."

Du taler om en altomfattende kærlighed, og jeg spørger dig så, om denne altomfattende kærlighed ikke kunne være årsag til "Vandrer mod Lyset!"...?

Herefter stiller jeg så et relevant spørgsmål...hvordan finder du ud af det?

Du skriver:

"For mig er den slags kimen til alle de frygtelige religionskrige, menneskeheden har oplevet - og stadig oplever."

Vi sidder vist bare og taler sammen, Arne.

Måske kommer du med noget som jeg kan bruge...måske kommer jeg med noget som du kan bruge.

Længere er den ikke for mig.

Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
20-årig mand varetægtsfængslet efter ..
24/06/2026 21:42
OL-atleter kan fremover søge om at få ..
24/06/2026 19:09
Tre busser stjålet indenfor en uge i Ho..
24/06/2026 18:51
Naboer på villavej vil mindes dræbt kv..
24/06/2026 17:42
Sigtet for vanvidskørsel med studenter
24/06/2026 17:41
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump-administrationen beder om milliard..
24/06/2026 21:50
Trump til Mark Rutte: Vi blev svigtet af..
24/06/2026 21:11
20-årig mand sigtes efter dødsulykke i..
24/06/2026 19:40
Netanyahu afslutter forklaring i korrupt..
24/06/2026 19:02
Dom fastholder afslag på fertilitetsbeh..
24/06/2026 18:15