annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: ateisme eller teisme...

Hej ABC.

Du spørger om jeg har læst forordet til "Vandrer mod Lyset!".

Det må være dette:
Citat:
I 1908 blev et jordisk medium kontaktet af intelligenser fra den åndelige verden. Årsagen var at man fra oversanselig side ønskede at gøre menneskeheden bekendt med en række forhold vedrørende dens oprindelse, Guds forhold til den og kampen mellem Lyset og Mørket - det gode og det onde. Man ønskede også at meddele Kristi sande lære, befriet for århundreders tildigtninger og forvanskninger samt nogle af de guddommelige love der gælder for alle levende væsener i universet.

På basis af en lang række spørgsmål stillede af seancekredsens deltagere ved flere seancer i perioden 1913-14, fremkom værket "Vandrer mod Lyset!". Mediet virkede kun som et intuitivt-inspiratorisk redskab for de manifesterende intelligenser, uden selv hverken at slette eller lægge noget til de givne meddelelser.

Værket fremtræder således som en direkte åbenbaring fra menneskehedens åndelige ledere. De, der giver sig i kast med at studere værket, må hverken dømme eller fordømme, før alle værkets tanker er nøje gennemtænkte. /Forlaget
Det har jeg jo netop ovenfor citeret - dog ikke det første afsnit.

Og med dine ledende spørgsmål får jeg det indtryk, at du søger at missionere til at tro på de drastiske - og ikke på nogen måde underbyggede - påstande fra "Vandrer mod Lyset" om, at være blevet "kontaktet af intelligenser fra den åndelige verden".
Det er jo frit i luften svævende påstande, der efter min mening lige så godt kan være løgn som sandhed.

Man kan vælge at tro på det, hvis ens sind er indrettet dertil, og det er jo fair nok, men for mig ligner sådanne påstande åndeligt hovmod - og især da, hvis man søger at pådutte andre at "omvende sig".

For mig er den slags kimen til alle de frygtelige religionskrige, menneskeheden har oplevet - og stadig oplever.

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk