annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 1156 gæster og 1032 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: ateisme eller teisme...

Hej ABC.

Du skriver:
Citat:
Jeg vil hellere sige, at jeg tror på "Vandrer mod Lyset!".
For mig er det interessante ikke Johanne Agerskov, men derimod "Vandrer mod Lyset!"...altså det der står i dette værk.
"Vandrer mod lyset" er kort beskrevet her, og jeg citerer:
Citat:
På basis af en lang række spørgsmål stillede af seancekredsens deltagere ved flere seancer i perioden 1913-14, fremkom værket "Vandrer mod Lyset!". Mediet virkede kun som et intuitivt-inspiratorisk redskab for de manifesterende intelligenser, uden selv hverken at slette eller lægge noget til de givne meddelelser.
Værket fremtræder således som en direkte åbenbaring fra menneskehedens åndelige ledere. De, der giver sig i kast med at studere værket, må hverken dømme eller fordømme, før alle værkets tanker er nøje gennemtænkte. /Forlaget
Hjemmesiden har også et link til en "Samlende og afsluttende Oversigt", og dét, der står dér, må vel så være dét du tror på?

Hvis det er sandt, så respekterer jeg det naturligvis fuldt ud.
Men det overbeviser ikke mig.

Min opfattelse er jo den, at vi hér forsøger at "gøre os kloge" på noget, der ligger langt udover vi menneskers evner.
Jeg nøjes med oplevelsen af eksistens - som modsætning til det endnu mere ufattelige: ikke-eksistens.

Det fylder mig med begejstring - og kærlighed.
Og det er denne altomfattende kærlighed, der er min inspirator og vejviser i tilværelsen.
Mere behøver jeg ikke - mere gør jeg mig ikke noget håb om.

Mit spørgsmål til dig:
Hvad er det, der får dig til at tro på "Vandrer mod Lyset"?

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
20-årig mand varetægtsfængslet efter ..
24/06/2026 21:42
OL-atleter kan fremover søge om at få ..
24/06/2026 19:09
Tre busser stjålet indenfor en uge i Ho..
24/06/2026 18:51
Naboer på villavej vil mindes dræbt kv..
24/06/2026 17:42
Sigtet for vanvidskørsel med studenter
24/06/2026 17:41
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump-administrationen beder om milliard..
24/06/2026 21:50
Trump til Mark Rutte: Vi blev svigtet af..
24/06/2026 21:11
20-årig mand sigtes efter dødsulykke i..
24/06/2026 19:40
Netanyahu afslutter forklaring i korrupt..
24/06/2026 19:02
Dom fastholder afslag på fertilitetsbeh..
24/06/2026 18:15