annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 1156 gæster og 1032 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: ateisme eller teisme...

Hej ABC.

Jeg skrev - om verdens mange forskellige religioner - at "selve sandheden, det tror jeg ikke, nogen af dem er".
Og du svarede:
Citat:
Selve sandheden? Sandheden om hvad? Menneskets tilblivelse? Hvor mange muligheder er der?
Min replik:
Det, jeg mener med udtrykket "selve sandheden", er: Den altomfattende sandhed om verdens væren.

Her bekender du dig så øjensynlig til Johanne Agerskov.
Det er jo fair nok, men jeg ser ingen begrundelse for, at jeg skulle gøre det samme!

Du skriver også:
Citat:
Ateisme eller teisme...det er spørgsmålet blinker
Min replik:
Dét er det ikke for mig!
Jeg tror ikke på hverken ateisme eller teisme.
Jeg tror ikke, vi mennesker har mulighed for "at gøre os kloge" her.

Det minder mig om et 7-800 år gammelt digt af Rumi:
Citat:
Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel
Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler de evige sandheder.

Det er jo tydeligt, at du og jeg oplever verden på hver vores måde.
Jeg respekterer din, og jeg håber, du også respekterer min.

Jeg er ganske meget enig med Jalal al-Din Rumi, og jeg oplever verden - og mig selv - som et kærtegn, jeg ikke ved - eller drister mig til at gætte på - hvor kommer fra blinker
Det føder kærlighed i mig - og så har jeg ikke behov for mere yeah

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
20-årig mand varetægtsfængslet efter ..
24/06/2026 21:42
OL-atleter kan fremover søge om at få ..
24/06/2026 19:09
Tre busser stjålet indenfor en uge i Ho..
24/06/2026 18:51
Naboer på villavej vil mindes dræbt kv..
24/06/2026 17:42
Sigtet for vanvidskørsel med studenter
24/06/2026 17:41
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump-administrationen beder om milliard..
24/06/2026 21:50
Trump til Mark Rutte: Vi blev svigtet af..
24/06/2026 21:11
20-årig mand sigtes efter dødsulykke i..
24/06/2026 19:40
Netanyahu afslutter forklaring i korrupt..
24/06/2026 19:02
Dom fastholder afslag på fertilitetsbeh..
24/06/2026 18:15