annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 1156 gæster og 1032 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: ateisme eller teisme...

Kære Arne

Du skriver noget interessant..." men selve sandheden, det tror jeg ikke, nogen af dem er blinker "

Selve sandheden? Sandheden om hvad? Menneskets tilblivelse? Hvor mange muligheder er der?

Ifølge "Vandrer mod Lyset!" blev menneskelegemet skabt for ca. 5 millioner år siden af nogle af Guds faldne børn - den skabning som de skabte var uden tanke og vilje - uden bevidsthed - var altså ligesom dyrene. På et tidspunkt knytter Gud så tanke og vilje til disse skabninge og mennesket ser dagens lys.

Ovenstående er en nedkogt beskrivelse...måske for nedkogt?

Der findes sikkert mange andre teistiske beskrivelser, men vel ikke særlig mange ateistiske beskrivelser?

Ateisme eller teisme...det er spørgsmålet blinker

Hvad skal vi bygge vores liv på?

Sandheden?

Skal vi sætte børn i verden? Måske bliver vores børn mordere? Måske bliver vores børn myrdet? Har vi ikke et ansvar?

Hvis jeg bliver kidnappet, tortureret og myrdet, og der ikke er noget efter denne oplevelse...mon jeg så vil takke mine forældre for livet?

Er de ikke den første/sidste årsag - det første/sidste led i kæden?

Hvad skal jeg takke dem for?

At de satte mig ind i en verden fyldt med galninge?

Hvor sender vi vores børn hen?

Jeg rejser gerne gennem helvede for at komme til himlen, men intetheden...hvem fanden gider dog rejse gennem helvede for at komme til intetheden?

Øh...galningene?

Jeg spiser ateister til morgenmad og teister til aftensmad...noget skal man jo leve af, sagde den store stygge ulv...haps griner

Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
20-årig mand varetægtsfængslet efter ..
24/06/2026 21:42
OL-atleter kan fremover søge om at få ..
24/06/2026 19:09
Tre busser stjålet indenfor en uge i Ho..
24/06/2026 18:51
Naboer på villavej vil mindes dræbt kv..
24/06/2026 17:42
Sigtet for vanvidskørsel med studenter
24/06/2026 17:41
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump-administrationen beder om milliard..
24/06/2026 21:50
Trump til Mark Rutte: Vi blev svigtet af..
24/06/2026 21:11
20-årig mand sigtes efter dødsulykke i..
24/06/2026 19:40
Netanyahu afslutter forklaring i korrupt..
24/06/2026 19:02
Dom fastholder afslag på fertilitetsbeh..
24/06/2026 18:15