annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 372 gæster og 42 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: ateisme eller teisme...

Kære Arne

Du skriver lidt om min gudsforståelse, og der må jeg sige, at den er præget af bogen "Vandrer mod Lyset!".

Ifølge denne bog er Gud en personlighed.

Gud bestemmer vores skæbne...måske er det bedre at sige, at Gud bestemmer OVER vores skæbne...vi kan altså (frivilligt) vælge en vej...og hvis Gud ikke griber ind, så sker der det og det.

Hvorfor går menneskene i krig med hinanden? Hvornår lærer menneskene at leve i fred med hinanden? Hvad skal Gud gøre? Tvinge menneskene?

Mht. døden, så er det bare en simpel måde at sige det på...at vi overvinder døden ved at indfører Gud i regnestykket.

Med andre ord...hvis Gud eksisterer, så eksisterer der en åndelig verden, og dermed et sted at opholde sig efter døden osv.

Gud er den "første årsag"....det må man sige...der er dog mere til historien ifølge "Vandrer mod Lyset!", for den beskriver et urkosmos med fire principper...tanke, vilje, lys og mørke.

Gud har skabt universet...hvis universet ikke er opstået af sig selv, så må det være skabt af en eller anden.

Giver universet mening? Giver det mening med en stjernehimmel? Ville det ikke være "kedeligt" uden en stjernehimmel?

Du skriver:

"Jeg har i mig en tro på, "hvad der må ligge bag den observerbare verdens væren", men som jeg ikke på nogen måde vover at søge at definere - også fordi jeg er overbevist om, at vi menneskers evner på ingen måde magter noget sådant."


Hvad så med bogen "Vandrer mod Lyset!"...den siger om sig selv, at den er et budskab til menneskeheden fra den oversanselige verden.

De åndelige intelligenser må da vide hvad de taler om?

Eller hvad med det som ligger "bag den observerbare verdens væren"...kan det ikke kommunikere med dig?

Er vi midlertidige væsner eller evige væsner? Er der en åndelig verden? Hvad sker der når vi dør?

Skal vi sætte børn i verden? Måske bliver vores børn mordere? Måske bliver vores børn myrdet? Har vi ikke et ansvar?

Hvad skal vi bygge vores liv på?

Hjælppppp blinker

Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Nyheder fra Religion.dk