annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 1156 gæster og 1032 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: ateisme eller teisme...

Kære Arne

Det er en svær opgave det her.

Mon vi kan løse den sammen...ateisme eller teisme?

Ateisterne (siger du) taler om at lægge vores eksistens (eller skæbne) i hænderne på os selv, men kan vi gøre det, uden at henvise til Gud?

Er det ikke kun Gud som kan lægge vores eksistens (eller skæbne) i hænderne på os selv?

I denne forbindelse vil jeg lige sige, at lige så snart vi indfører Gud (den evige) i regnestykket, så overvinder vi døden...døden blev altså overvundet for længe, længe siden.

Altså længe før jødedommen, kristendommen og islam så dagens lys.

Jeg finder det desuden interessant at talrækken har en begyndelse, men ikke nogen ende.

Mon Gud har en begyndelse ligesom talrækken (012345...)?

Ifølge bogen "Vandrer mod Lyset!" har Gud en begyndelse, et startpunkt, et balancepunkt, eller hvad vi nu vil kalde det.

Det finder jeg logisk på mange måder.

Hvor kom Gud fra?

Han har altid været der, hører man de religiøse sige, men...hvad lavede Gud før han skabte universet?

Hvis han foretog sig noget, så kan vi sætte tid på ham....så gjorde han det og så gjorde han det og så skabte han universet.

Ved at indfører en begyndelse, et startpunkt, et balancepunkt, så slipper vi for denne uendelige historie bagud i tiden.

Samtidig kan Gud så foretage sig ting inden han skaber universet...f.eks realiserer sig selv.

Kærlig hilsen

ABC

PS.

Mht. din holdning om ikke at "slå hinanden oven i hovedet", så er det vist en meget sund holdning blinker
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
20-årig mand varetægtsfængslet efter ..
24/06/2026 21:42
OL-atleter kan fremover søge om at få ..
24/06/2026 19:09
Tre busser stjålet indenfor en uge i Ho..
24/06/2026 18:51
Naboer på villavej vil mindes dræbt kv..
24/06/2026 17:42
Sigtet for vanvidskørsel med studenter
24/06/2026 17:41
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump-administrationen beder om milliard..
24/06/2026 21:50
Trump til Mark Rutte: Vi blev svigtet af..
24/06/2026 21:11
20-årig mand sigtes efter dødsulykke i..
24/06/2026 19:40
Netanyahu afslutter forklaring i korrupt..
24/06/2026 19:02
Dom fastholder afslag på fertilitetsbeh..
24/06/2026 18:15