annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 1156 gæster og 1032 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Derfor er jeg ateist.

Hej Ole.
Og det kan vist ikke siges meget anderledes, det var et meget däkkende indläg som jeg er 100% enig i.

Men der vil nok komme nogle indvendinger alligevel, fra de halv religiöse, hvilket ikke skulle undre mig.

Når man tänker på hvad der er blevet skrevet og stadig bliver skrevet af tonsvis af hellige beretninger op ad stolper og ned af stolper og stadig ikke et eneste bittelille bevis på guders eksistens, må man sige at menneskene sku er tålmodige, nu har de ventet i 2014 år sådan ca, det ku jo väre der kom et lille pip fra et sted "udenfor " universet, hvor skaberierne siges at foregå.

Nu nävnte du godt nok at alle på et tidspunkt som börn har väret troende, pudsigt nok synes jeg ikke at jeg nogensinde har troet på en gud, nu gik jeg også i skole under krigen og religion såvidt jeg husker foregik med 4 klasser ad gangen i den lokale bio, tyskerne havde besat vores skole, så det var noget besvärligt at blive indoktrineret, fordi man havde stort besvär med at fölge undervisningen og jeg sögte vistnok tilflugt på de bagerste räkker, desuden var mine foräldre ikke videre religiöse, husker ikke om de i det hele taget gik i kirke, jeg blev på et tidspunkt indmeldt i söndagskole, men mödte vistnok kun op en gang, så havde jeg fået nok sludder, så jeg har nok altid väret ateist.
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
20-årig mand varetægtsfængslet efter ..
24/06/2026 21:42
OL-atleter kan fremover søge om at få ..
24/06/2026 19:09
Tre busser stjålet indenfor en uge i Ho..
24/06/2026 18:51
Naboer på villavej vil mindes dræbt kv..
24/06/2026 17:42
Sigtet for vanvidskørsel med studenter
24/06/2026 17:41
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump-administrationen beder om milliard..
24/06/2026 21:50
Trump til Mark Rutte: Vi blev svigtet af..
24/06/2026 21:11
20-årig mand sigtes efter dødsulykke i..
24/06/2026 19:40
Netanyahu afslutter forklaring i korrupt..
24/06/2026 19:02
Dom fastholder afslag på fertilitetsbeh..
24/06/2026 18:15