annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: På gæstevisit.

Citat:
På den baggrund bliver enhver udråben af sin egen holdning og tro som den "rigtige" eller "bedre-end-andres" latterlig.


Det vender begge veje, det er som et tveægget sværd, der som en boomerrang slår en i nakken, halshugger ham der ikke forstår dette forhold. Utroligt du ikke selv ser hvad du gør.



Derfor har vi samtalen, vores samtale med hinanden (uden fordomme og personforfølgelser, intimideringer og latterliggørelse hinanden), altså den sober debat, skulle jo gerne være det centrale, ikke hvem der er klogest og hvem der er dummest, som et par gamle mænd her på siden har nedgjort det hele til.

Denne infantile og fjendtlige holdning til debatten, hvor man deler folk op i os imod dem. Os de kloge og dem de dumme. Sådan begyndte to mænd i 2003 på religions -debatten, og de er nu flyttet til trosfrihed, hvor de frit kan te sig som de lyster.

Det vil ikke lykkes dig bamse eller zeff som simon at få jeres dagsorden gennemført, det er en klar tabersag I der har tilsluttet jer af meget primitive følelsesmæssige årsager, som vi kan komme ind på ved en anden lejlighed.

Vi andre er fri, hvorimod du bamse og zeff som simon ikke er fri til at agere rimelig fri og fornuftig debatterende med gode indbyrdes samtaler, fordi I er fanget af den dagsorden der hedder os dem som får alt det værste op i jer.

Modbydelig er det at være vidner til. Uanset om I mener der er gode grunde til at personforfølge, intimidere, ringeagte og latterliggøre og belyve andre i et væk. Denne hetz er ikke værdig for voksne mennesker at fortsætte år efter år.

hilsen fra en mand der nægter at give op overfor jeres destruktive dagsorden her på trosfrihed, I kan tro det skal blive løgn sålænge jeg lever;

HansKrist.



Gentar lige min ps fra forleden

PS:

Om noget jeg ønsker at vores forskellige synspunkter og ståsteder skal komme tydeligt frem og vi skal glæde os herover, vores forskelligheder, men vi skal ikke gøre personforfølgelserne, intimideringerne, latterliggørelsen og ringeagtelsen til det centrale i debatterne.

Det vigtigste må være at vi igen får lyst til at bruge det danske sprog, for at udtrykke os og beskrive, hvad vi finder væsentligt og som et ubetinget anliggende af ultimativ betydning for os og vores liv.

Det er nok det der gør mest ondt på mig, altså overgrebet imod det danske sprog, som er blevet voldtaget og ødelagt her på siden, ingen kan længere skrive noget og ytre sig, uden at det bliver groft mistydet og latterliggjort. Dette er vold imod sproget. Det er vold imod den gode samtale mellem mennesker. Det er vold imod ytringsfriheden, lysten til at skrive og formulere sig. Kors hvor er der gjort vold imod det danske sprog i den henseende og vi er i den grad blevet hæmmet og voldtaget dybt ind i vores indre, såvidt dette at turde skrive og ytre os frit.

Selv om jeg er meget robust, kan jeg dog tydeligt mærke den voldtægt og ødelæggelse der foregår. Men hvad med alle dem der ikke længere tør debattere frit, tør skrive her længere (tør lade munden flyde over med hvad de har på hjertet), fordi de kan se hvad det indebærer af risiko for at blive angrebet personligt og intimideret, latterliggjort og ringeagtet på det groveste, ud fra alene mistydninger og misopfattelser af hvad vi skriver. Det er denne voldtægt imod vores udtryk, vores tale og samtalen, brug af sproget, jeg begræder når jeg tænker på trosfriheds skæbne. At denne typiske akademiske angst, bluf og neurose, skulle sejre her på trosfrihed er sørgeligt. Jeg vil forsøge at gøre alt hvad jeg kan personligt for at få det ændret. Derfor har jeg også kigget kritisk på mig selv som debattør, hvilket jeg også synes et par andre burde gøre, hvilket jo er den dagsorden thomas forsøgte at sætte op, men så smuttede han igen, og som jeg engagerede mig i, men vi slås med det tavse flertal, der gemmer sig af konfliktskyhed, ellers var debat terrorismen nok ophørt for længst. Men jeg tror vi er ved at lykkes, at vi vil lykkes, jeg fornemmer det.


PPS:

vi har kun få ressourcer her på trosfrihed, få debattører og igen kun få af disse tør engagere sig i den ødelæggende personforfølgende intimiderende os dem debatstil.

En er så usikker at han skriver et her og det stik modsatte på religionsdebatten og sådanne mennesker der ikke aner hvilket ben de skal stå på, gør kun tingene værrer. Så os der ønsker mere fokus på debat og meningsudveksling og gode samtaler vi har mistet en mand her på det sidste. Trist at se denne mands syv sind forvirrede tilstand med sig selv. På religionsdebatten er han mere religiøs og bibelfundamentalistisk overtroende (han tror bibelen er historiske beretninger) end selv dem der bekender sig at være religiøse, kristne, og så når han tropper op her, så blot for at behage simon, så spiller han ateist til fingerspidserne.
Hvorfor dette dobbeltspil???? Spør vi manden får vi et tåget svar, fordi han er i syv sind med sig selv, et stort indre kaos af modsatrettede følelser der styrer hvad han skriver
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk