annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: På gæstevisit.

Hej Bjørn, jeg får altid associationer til Bertrand Russell når jeg læser dig, du har hans robuste psykisk sunde udadvendte nysgerrige (positiv forstået) interesserede engagerede tilgang til livet.

Bertrand Russell mente også at vi på vores ældre dage skulle stille os selv den opgave til stadighed at finde en fejlindstilling hos os selv (for der var nok at ta af mente han). Og ja så se at få disse korrigeret.

Gad vide om du også bliver 98 år gammel som Russell? Ja jeg tror du får et langt og godt liv Bjørn, med din sunde tilgang til livet og dig selv.

Hvad siger Epikur Bjørn til den her:

Det væsentlige ved lykken er ikke rigdom og nydelse, men virksomhed, den frie udfoldelse af evnerne, samt venskab med gode mennesker. Aristoteles.

Det fremhævede dækker jo præcist hvad jeg forsøger at repræsentere og præsentere jer for. Og som jeg også er sikker på du kan skrive under på. Men hvad siger du til at nydelse ikke er omfattet, noget jeg selv har været inde på før, men som jeg ikke tror du vil acceptere. Er nydelse ikke for passivt, og må vi ikke nøjes med de få nydelsesfulde øjeblikke der kommer bag på os i forbindelse med at vore stræbsomme målbevidste aktiviteter lykkes for os.



Mine ferier er ikke så kulturelle, de består mest af svømning, strandliv, mountainbike kørsel i bjergene og så mit forbandede løben langt hver dag (som også slæbes med på ferie). Men du evner at få mere ud af Tyrkiet.


Du skriver:

Man lærer ikke andre folkeslag at kende ved at løbe rundt i en skov


Nu er det ej heller mit mål at lære andre folkeslag at kende, men mere mig selv. Og så den vej igennem (kendskabet til mig selv) at forstå andre mennesker, mere end at forstå folkeslag.

Paulus omgikkes folk fra alle folkeslag, og det kristne fællesskab skal kunne, ifølge Paulus, rumme forskellige religiøse overbevisninger såvel som det kristne samfund er defineret ved ikke at være etnocentrisk, men multikulturelt, altså at kunne rumme og integrere forskellige folkeslag uden at disse skulle assimileres til nogen kristen enhedskultur (som ej heller findes på det tidspunkt) eller et bestemt folkeslag. Altså en broget flok af: jøder; hedninger (folk fra nationerne); slaver; kultiverede græker; som priviligerede, øverste middelklasse, af romerske borger. Og kvinderne var i overtal mener nogle, ihvertfald rigt repræsenteret, hvilket Pauli breve også vidner om.


Ha en god dag Bjørn, jeg må løbe mine 18 km, skal også spille mixdouble i badminton idag og ja se X-faktor (som er det mest kulturelle i mit liv, for jeg kommer jo nok aldrig i operaen med dig og RM).


Mange kærlige hilsner HansKrist.
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk