annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
0 registrerede 432 gæster og 145 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Tomme kirker

Godmor´n Treram:

Tak for dine svar. ... Og jeg er ikke ked af det mere. smiler

Platons hule kender du sikkert?

Det er den, hvor en flok fanger i lænket tilstand kun ser skygger af det virkelige liv.

En af fangerne bliver befriet - vender sig og ser nu, hvorfra skyggerne kommer: Han ser lyset og erkender det gode, som kommende fra Gud. ...

I lignelsen vender den befriede tilbage for at fortælle sine medfanger om den glædelige oplevelse: Livet er Gud, lys og kærlighed -og ikke skygger!!

Medfangerne bliver tossede over den påstand, for enhver kan jo bare bruge sin forstand og se, at lige dér er virkeligheden = skyggerne. ...

Kære Treram - jeg tænker ikke, at du er uvorn - og glæder mig over din imødekommenhed overfor mig. Tak for det.

M.h.t. svaret omkring Helligåndsskallen eller Sand-dollaren må det da vække til eftertanke, at de vigtigste troselementer ér præget i skallen fra naturens (?) eller Skaberens hånd?

Tak også, fordi du søger at besvare mine spørgsmål. Som jeg husker det lige nu, har jeg et, hvor jeg beder dig prøve at forestille dig en verden uden tro? Min påstand var, at den stærkeste, mest intelligente (men dermed ikke nødvendigvis dnt mest medmenneskelige) ville få mest magt? Hvordan mon verden SÅ ville blive.

Dine kommentarer om konfirmandernes tro eller mangel på samme tænker jeg ikke, at man skal blame de unge for. ... Det må være de voksnes ansvar.

Ikke mere nu, da jeg er på vej i kirke, ... også uden at være tosset (i hvert fald bevidst :))

m.v.h. til det høje Nord - fra et blæsende, koldt Vestjylland
Zenia
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA's militær skal holde øvelse på Bo..
26/04/2024 16:29
Folketinget foretog ulovlig søgning i m..
26/04/2024 16:14
Hovedvej mellem Viborg og Holstebro spæ..
26/04/2024 15:35
Tidligere landsholdsspiller Stig Tøftin..
26/04/2024 14:38
Beboer på Christiania tjente 20 million..
26/04/2024 14:32
Nyheder fra Religion.dk