annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15782875
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392200
Et andet syn 1998506
Åndelig Føde 1556692
Jesu ord 1530005
Galleri
September Rødhus strand
Hvem er online?
2 registrerede (2 usynlige), 102 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: DYREVELFÆRD

Hej Treram.

Du frister mig over evne, når du skriver:
Citat:
Ja menneskene har man lov til at torturere, når bare det foregår under dække -

Det sendte mig straks til Guantanamo og alle de andre steder, hvor mennesker udsættes for tortur i det "hellige" vestlige demokrati's navn.

Men det var så ikke lige dét, du havde i tankerne, men mere de lokale religiøse gruppepres - "jantelovs-demokratier" - der medfører at piger bliver "omskåret" (får de indre skamlæber skåret af) og at drenge bliver "omskåret" (får forhuden skåret af).

I Danmark forbyder vi omskæring af piger, der jo ses i sammenhæng med islam, men ikke omskæring af drenge, der jo ses i sammenhæng med jødedommen, så her kan man vel sige, at vi kommer de små muslimsk fødte piger til undsætning, mens vi svigter de jødisk fødte drenge.

Så vidt jeg ved, er jødernes forsvar for omskæring af drengebørn dels en bagatellisering (hvilket vel kan siges at være et udtryk for stupiditet) og dels, at dette nu engang er jødisk tradition.
Ikke just overbevisende set med mine øjne.

For de muslimske pigebørns vedkommende er der vist end ikke en dialog med de muslimske kredse, der ønsker fortsat omskæring.

Sammenholdt med fingeret drukning og hvad der ellers findes af "morsomheder" i demokratiets fangelejre, er omskæring vel nærmest i småtingsafdelingen, men rammer til gengæld et meget stort antal mennesker, når de er værgeløse børn.

Globalt set kan man vel sige, at vi på den ene side har de lokale former for jantelovsagtigt gruppepres, og at vi på den anden side har forsøgene på at opstille og håndhæve globale menneskerettigheder.

Her skal vi vel så være opmærksomme på, at vi ikke havner i det samme snæversyn som fynboen, der gik til boghandleren for at købe en globus, men ikke blev tilfreds - han ville bare have en globus over Fyn (Undskyld fynboer at tilfældigvis lige netop I her bliver brugt som eksempel smiler )

Der er jo også en verden udenfor den vestlige verden - med samme eksistensberettigelse som vores - og den del af verden skulle jo også meget gerne med i beskyttelsen af den enkeltes frihedsrettigheder.

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
04/05/2024 23:14
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Tesla sagsøger Tesla
04/05/2024 23:58
Kirkeministeren: 'Vi kan hylde popstjern..
04/05/2024 22:36
Uvejr bremser USA's byggeri af mole ud f..
04/05/2024 22:09
Korrespondent efter lokalvalg: Labour ka..
04/05/2024 21:47
Tusindvis af israelere i ny protest mod ..
04/05/2024 21:21
Nyheder fra Religion.dk