annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 178 gæster og 208 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Livskvalitet

Tusind tak Tikka - og med din god sommer hilsen føler jeg mig tilskyndet til barfodsløb idag i bølgeskvulp mellem Rødhus og Blokhus

Også god sommer til dig Tikka


-0-0-0-

Har lige hørt dagens Bibelen Leth Fortalt: Hvad er Helligånden?

Min prompte reaktion til en af mine venner var som følger her:

Æv - synes ikke han var så skarp i dag ham Kristian Leth

Havde forventet lidt mere - om Helligånden som Paulus forstår fænomenet

Guds Kærlighed KRISTUS (nåden og tilgivelsen) er udgydt i vore hjerter ved HELLIGÅNDEN som er givet os

Først erfaring af nåden og tilgivelsen os selv fordi vi er blevet neurotiske (splittet og vægelsindet (Rom 7) af at have været spærret inde af Loven (lov religion) som vores religiøse opdragelse, dannelse.

Før TROEN har vi erfaringen af nåden og tilgivelsen - det Guds Nådes Værk vi er i Kristus - hvor vi møder tilgivelsen os selv - Gud os selv og flyttes over i Livets Ånds Love og erfarer vores barnekår i forhold til Gud.

TROEN kommer ikke før begivenheden KRISTUS i vores liv - før begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Men TROEN er en følge af erfaringen de nye skabninger vi er i Kristus - en følge af erfaringen af Nåden Guds Kærlighed KRISTUS der er udgydt i vore hjerter ved HELLIGÅNDEN der er givet os.

Vi kan ikke TRO os til noget - vi skal ikke TRO noget - sådan som Kirken med dens trosbekendelser og som bibelfundamentalisterne har ødelagt vores forståelse af TRO.

Paul Tillich:

The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself (det jeg betegner som Kristusvirkeligheden).

The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.



Kristian Leth sagde at TROEN var forudsætningen

for Nåden og tilgivelsen - erfaringen af Guds Kærlighed KRISTUS der er udgydt i vore hjerter ved HELLIGÅNDEN som er givet os

for at erfare vores barnekår - vi Guds Børn med Guds Ånd - Gud Helligånden

-0-0-

Men TROEN kommer altså ikke før Nåden tilgivelsen og Guds Kærlighed KRISTUS -

Troen kommer ikke før (er ikke en forudsætning herfor) at vi erfarer Guds Kærlighed KRISTUS der er udgydt i vore hjerter ved HELLIGÅNDEN som er givet os.

Paulus siger ligefrem at TROEN er KRISTUS - begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.
Seneste indlæg
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Nyheder fra DR
Mere end 30 mennesker er døde i oversv..
03/05/2024 09:20
Pro-palæstinensiske protester spreder s..
03/05/2024 09:05
Danske Bank med milliardoverskud i året..
03/05/2024 08:00
Kun ét land overgår Danmark i pressefr..
03/05/2024 07:42
Tusindvis samlet til kapsejlads: En slag..
03/05/2024 07:06
Nyheder fra Religion.dk