1
registreret Arne Thomsen
198
gæster og
245
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Livskvalitet
|
Når jeg ikke opfatter mig som kristen er det på grund af min tolkning af biblen, men også samfundets definition af dette. Citat slut
Du mener du har en ikke kristen tolkning af Bibelen? Det mener jeg jo sådan set også. Fx du tolker det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET at være tro på hvad der står i Bibelen.
Er det ikke fuldstændig ligemeget hvordan samfundet (Simon Ole Bjørn og Arne med mange flere - Jehovas Vidner og indre og luthersk mission med mange flere) definerer kristendommen?
Kristne kan vel ikke lade os dirigere af hvordan andre definerer os - det er jo os som kristne der er KIRKE i verden.
Paulus og Peter var uenige og lidt oppe at mundhugges. Ifølge Paulus og ja Peter der roser Paulus er der rummelighed og højt nok til loftet til disse forskelligheder. Tydeligt at alle forskellige religiøse mennesker kunne finde plads i de paulinske urkristne menigheder. Rettroenhed og dogmatisk trostvang var tydeligvis fremmed for Paulus - fordi Gud Helligånden's Ny Væren og Virke var så overvældende uimodståelig overbevisende at der ikke var brug for dogmatisk rettroenhed.
-0-0-0-0-
Når jeg ikke opfatter mig som kristen er det på grund af min tolkning af biblen, men også samfundets definition af dette Tikka
Hvor er hjernespind idag? At det hele er hjernespind?
Er det kun andre der lider herunder og bliver taget ved næsen - eller er du også idag, hvor din tro har ændret sig, under indflydelse af hjernespind.
|
|
|
|