annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
0 registrerede 2054 gæster og 298 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvad skal vi med folkekirken?


Hej Simon

Indsendt af: Simon
Hej A..

Tja, musik rækker jo langt henad vejen, faktisk ka jeg ikke forestille mig litteratur uden musik, litteratur ér musik, nærmest fri for misforståelser med begreber af besynderlig art. Nu er jeg jo ikke musiker, men har et par gamle venner der er det, og måden hvormed de udtrykker sorger og glæder som livet tilskikker dem, overgår på mange måder indtryk jeg kender fra poesien. Men når disse to sider af samme sag så indgår i en sær enhed, du store kineser…
Sjovt nok læste jeg forleden et kap. der hedder ”Spillemand under et oliventræ” fra Erik Poupliers fine bog Mit Slot I Provence, hvor han og en kat en solrig dag sidder tavse på en stensætning og lytter til en musikstuderende fra Paris som folder Paganini – koncert nr. 1 i d-dur op. 6 – ud for cikaderne under et oliventræ, og han er usikker på, om det samtlige seks ben oplevede var en ny Yehudi Menuhin.
Det er den slags man ka komme ud for, men om oplevelsen så hørte til de glædelige eller de sørgelige, afhang måske lidt af om man var cikade, kat eller en mand med stråhat, ja måske tilmed af hvor og i hvilken tilstand man befinder sig. På landet i Vence er måske ikke det allerværste sted at blive udsat for Paganini, jeg gætter på Erik Poupliers dag fik lidt extra sol, selvom han i forvejen har så rigeligt med sol i sindet, endda som 90-årig…;)

mvh
Simon
P.s.: ha en god nat..;)


Der er tryk på kedlerne må man sige griner

Også den bedste nat.. til dig blinker

Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Iran melder igen om løftebrud efter USA..
28/06/2026 09:24
Fra i dag er tre busruter på Frederiksb..
28/06/2026 07:23
Ung mand død efter togpåkørsel ved Ro..
28/06/2026 05:58
USA angriber igen Iran, som Trump beskyl..
27/06/2026 23:57
Trump udnævner ny direktør for ICE
27/06/2026 22:03
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
EU sender eftersøgningshold til Venezue..
28/06/2026 07:27
To mænd fængslet i sag om groft overfa..
28/06/2026 07:08
1000 flere end normalt er døde under he..
28/06/2026 07:04
Hver anden dansker blev solskoldet på s..
28/06/2026 06:33
Iran fordømmer amerikanske angreb under..
28/06/2026 05:46