annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 362 gæster og 63 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: SORTSYN

Hej Jan

Vi er alle syndere...

“men Gud beviser sin Kærlighed over for os, ved at Kristus døde for os, medens vi endnu vare Syndere.” Rom 5:8

Og....

“Dersom vi bekende vore Synder, er han trofast og retfærdig, så at han forlader os Synderne og renser os fra al Uretfærdighed.” 1. Joh 1:9

Den næste tar jeg lige fra “King James” oversættelsen...den er lidt slap på dansk

“Repent ye therefore, and be converted, that your sins may be blotted out, when the times of refreshing shall come from the presence of the Lord;” ApG 3:19

Altså er syndsforladelse frit tilgængelig for alle som er villig til at:
1 Bekende (overfor Gud) 2 Angre (repent) og 3 lægge kursen om (be converted)

Biblen brskriver forskellige facetter af jesus:

Mattæus beskriver Jesus som Konge, Markus beskriver Jesus som menneskenes tjæner, Lukas beskriver mennesket Jesus og Johannes beskriver Jesus den guddommelige.

Her er et citat fra Johannes:

“Og Ordet blev Kød og tog Bolig iblandt os, og vi så hans Herlighed, en Herlighed, som en enbåren Søn har den fra sin Fader, fuld af Nåde og Sandhed” Joh 1:14

Her er et par citater fra Jesus selv:

“Jeg og Faderen, vi er et.” Joh 10:30

“Jesus siger til ham: "Jeg er Vejen og Sandheden og Livet; der kommer ingen til Faderen uden ved mig. Havde I kendt mig, da havde I også kendt min Fader; og fra nu af kende I ham og have set ham. Filip siger til ham: "Herre! vis os Faderen, og det er os nok."Jesus siger til ham: "Så lang en Tid har jeg været hos eder, og du kender mig ikke, Filip? Den, som har set mig, har set Faderen; hvorledes kan du da sige: Vis os Faderen? Tror du ikke, at jeg er i Faderen, og Faderen er i mig? De Ord, som jeg siger til eder, taler jeg ikke af mig selv; men Faderen, som bliver i mig, han gør sine Gerninger.” Joh 14:6-10

Her kaster Jesus både lys over hans natur, men også vejen til Gud.
Her er et citat til der måske beskriver jesu rolle lidt bedre. Igen syntes jeg at der er lidt mere saft og kraft over "King James"
"My little children, these things write I unto you, that ye sin not. And if any man sin, we have an advocate with the Father, Jesus Christ the righteous" 1.Joh 2:1

Håber du kan bruge det til noget

Kærlig hilsen
Protestanten

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Politiet anholder demonstranter på univ..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Finsk flyselskab indstiller flyvninger t..
29/04/2024 20:29
Minister: 'Langt over stregen' at lave d..
29/04/2024 20:03
Nyheder fra Religion.dk