annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Skyggesider

Hej hej Simon min ven


Jeg forstår ikke hvor alle de jeg-er kommer fra

Jeg jeg jeg jeg jeg

Og tænk hvis man møder en tekst med så mange gange jeg og man ikke bryder sig om vedkommende jeg, det må vække afsky, virke lidet tiltalende

-0-0-0-0-

Men kunne du ikke godt stramme lidt op på din karakteristik af Arne og hønse. Jeg tror både du kunne forblive i din flotte sprogstil (vendinger og formuleringer) og så også være rammende i det du siger om manden, mændene, prædikanten og hønen.

Det jeg ikke bryder mig om er når nogle bliver stemplet uretfærdigt og forkert og dette begynder at blive antaget af omgivelserne, flokken. Og selv om vi er en lille flok så er der altså må jeg med stor ærgrelse og beklagelse konstatere ihvertfald to, Tikka og RoseMarie der har ladet sig påvirke af din forkerte karakteristik af Arne.

Nøjagtig det vi skal undgå, at der opstår den der flokmentalitet og hysteri, hvor mennesket der omtales er uinteressant fordi han er defineret, bestemt, og blevet diskvalificeret og gjort grinagtig og mindreværdig.

Både Tikka og RoseMarie er hoppet på den form for primitivitet.


Jeg synes vi alle har lejligheder nok til at komme i en individuel heftig, ophidsende, debat med Arne (han kan skam være øretæve indbydende = meget provokerende til tider). Skal vi ikke gå til Arne og ja hønse på den måde, og dermed stoppe den der "os dem" primitive flokmentalitet.

Så kan vi alle gå frit rundt på trosfrihed, bevæge os frit rundt på trosfrihed. Alle kunne frit debattere og samtale med alle.


Nå nu fiser Strandbumsen her af til Rødhus strand for at lave en triathlon ved middagstid og igen en ved aftenstid, hver bestående af:

600 - 800 meter svømning og 12 km cykling og 5 km barfodsløb.

Venlig kærlig hilsen Hans-Kristian

PS:

Lige fra folkeskolen har jeg været indædt modstand af kliker dannelser. Hvilket jeg har sort på hvidt fra lærernes udtalelser om mig at jeg var hævet over dette i min optræden. Ja dette selvstændigheds træk er udtalt hos mig.

Mine forældre gav op overfor denne min selvstændighed allerede da jeg var 5 år. Det blev vi begge enige om var for tidligt at de lod mig være i min egen selvstændighed og egensindighed og stædighed.

Mit liv var præget af solitude men jeg omgikkes fint alle og var populær hos drengene pga sport især og hos pigerne fordi jeg dengang så godt ud. Men jeg tilhørte aldrig en gruppe eller klike og jeg har haft to nære venner gennem min opvækst og de var sjovt nok begge to år ældre end mig.

Så altså at tilslutte mig en gruppe og overtage deres normer meninger og adfærd er mig totalt fremmed. Også i dag som voksen. Dette træk må være medfødt. Super velfungerende asperger er der nogle der tænker, mine nærmeste benægter denne mistanke der er blevet udtalt fra nogle sider. Selv tror jeg ej heller på det. Jeg var blot meget moden på nogle områder min alder taget i betragtning.

Håber ikke det lyder som om jeg fremhæver mig selv. Tanken er at påpege og fremhæve, stille til skue, nogle særegne personligheds træk.

Her måske nogle positive, set i forhold til min selvoptagethed jeg jeg jeg jeg jeg
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk