annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 330 gæster og 29 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Det nødvendige selvbedrag.


Jeg tror desværre ikke, at "brikken falder på plads hos dig," Esther, før du affører dig de farvede briller. De "voldsomme angreb" har været rettet mod mig af både Arne og Hans, sidstnævnte i et ualmindeligt svinsk sprog. Arne har forsøgt at finde frem til min privat adresse for at offentliggøre den i strid med reglerne, måske for at få mennesker til at chikanere mig privat. Andet formål kan jeg ikke se. Han har desuden også svinet professor Vincent D. Hendriks til, fordi han ikke ville give ham ret i en tvivlsom påstand.

Hvordan du på det grundlag kan få det til, at det er mig, der kommer med de "voldsomme udfald", må du nok søge svaret på i dit eget indre. Neutrale iagttagere kommer til det stik modsatte resultat.

Jeg har aldrig kritiseret dig eller Jan serotonin for, at I har fundet en balance gennem EKIM, selv om det er et foretagende, der slår plat på menneskers sociale kontaktproblemer. Tværtimod har jeg taget jer i forsvar, på trods af hånlige bemærkninger fra andre debattører. Men når du opfordrer folk til at bruge penge på at købe EKIM bøger og kurser, så deltager du som missionær for et religiøst svindelfortagende, hvad enten du vil indrømme det eller ej. Jeg har mødt flere, der bittert har fortrudt, at de blev lokket til at bruge penge på EKIM, uden at det hjalp dem det mindste.

Når du nu på toppen vil "psykoanalysere" mig og tror, at jeg har en "dyb frygt for at blive smittet", så kan jeg berolige dig med, at jeg er fuldstændig immun overfor enhver form for religiøs overtro, men jeg og mange psykologer har forsket en del i, hvad der får folk til at fornægte virkeligheden til fordel for en religiøs tro. Det er ganske enkelt en dyb frygt for at se virkeligheden i øjnene, som hos de fleste stammer fra den medfødte angst for døden.

Så måske skal du prøve at kikke endnu dybere i dig selv og spørge dig selv, hvad der er så galt med at acceptere naturens grusomhed og dødens uafvendelighed, når det nu engang er de betingelser, vi lever under.

Jeg kan forsikre dig for, at vi er mange, der lever lykkeligt og i harmoni med vore omgivelser, uden at vi behøver at bilde os selv ind, at verden er fyldt med kærlighed, for at kunne udholde livet. Livet er skønt og utroligt nuanceret som det er.

God sommer selv, og en god "opdagelsesrejse", selv om det nok ville kunne betegnes som et virkeligt mirakel, hvis du vovede at se livet i øjnene uden et religiøst selvbedrag.

Mvh

Ole Bjørn :o)



Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Nato lover flere luftforsvarssystemer ti..
19/04/2024 17:22
Tre ældre kvinder stukket ned i Sverige..
19/04/2024 16:44
Norges nye ministre er blevet præsenter..
19/04/2024 16:19
Borgmester mister studiepladser: Vi komm..
19/04/2024 15:19
35-årig mand idømmes 13 års fængsel ..
19/04/2024 15:16
Nyheder fra Religion.dk