annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 669 gæster og 353 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er meningen?

Citat:
Tikka:


Min forståelse af Jesu genkomst er, det skulle ske lige før de hellige - både de døde og levende bliver ,,hentet,, af Jesus og forvandles til et himmelsk evigt liv. Begge hændelser ganske usynligt for øjet, lige før dommens dag, som Paulus også først troede ville ske i hans levetid på jord, men det er klart, hvis forventningen opfyldes ændre den åndelige oplevelse sig.

… men de kristne venter stadig. Hvorfor? Hmm – måske fordi jorden ikke er renset for ugudelige, og der stadig er kristne på jord?

-0-0-0-

Jeg kan jo undre mig, hvem Paulus ville dømme på jord, efter de hellige var blevet bortrykket til himlen.
De ugudelige? - men hvem skal så bebo jorden, når gud bliver alt i alle.



hvad du der skriver er Jehova Vidners læsning Paulus,,, og det findes ikke hos Paulus, denne "ikke-Åndelige" forståelse Paulus Breve, hvor man forstår som et barn tingene alt for bogstaveligt.

Noget Paulus advarede meget imod.

Jeg bliver trist til mode når du debatterer på det Bibelfundamentalistiske niveau om tingene. Kunne du ikke smide dine Jehovas Vidner konkordans værker væk og bruge dit eget hoved og forstand når vi debatterer????

Tydeligt du slår op og ikke bruger hovedet, hvad du selv mener om tingene.

Prøv nu at være ærlig, og skriv kun hvad du selv kan stå inde for, selv mener om tingene.



Citat:
Tikka:

Det var det. Jeg er væk en tid.


jeg beder til at du kommer som dig selv når du vender tilbage.


ingen skader kristendommen så meget som Bibelfundamentalisme om det er JV Bibelfundamentalisme eller andre Bibelfundamentalistiske retninger.

Vh HansKrist

PS:

spørger du Copilot eller andre AI værktøjer skal du jo gengive mig, min position, korrekt.
Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Ingen penge tilbage for delvist aflyst T..
28/06/2026 15:36
22-Ã¥rig efterlyst kvinde fundet i god b..
28/06/2026 14:56
14 døde i helikopterstyrt i Saudi-Arabi..
28/06/2026 14:31
11 døde i flystyrt med faldskærmsudspr..
28/06/2026 14:07
Flere kvæstet efter lynnedslag i svensk..
28/06/2026 13:47
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Timm Vladimir stopper som vært på Den ..
28/06/2026 19:17
Trump vil bygge en af verdens største g..
28/06/2026 19:07
Tyrkisk politi anholder mindst 50 ved pr..
28/06/2026 19:05
43-årig mand snublede på togskinner og..
28/06/2026 18:24
Ældre mand er fundet død i vandet i kÃ..
28/06/2026 17:37