annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 395 gæster og 1300 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Økologisk harmoni

I dag mandag den 22-02-2021 fortsætter dagbladet Information med en forsideartikel med overskriften:
Citat:
BIODIVERSITET
Kendt topøkonom: Ingen grad af teknologisk fremskridt kan gøre økonomisk vækst mulig i det uendelige
og herunder:
Citat:
Forstå det dog: Vi står ikke uden for naturen – vores samfund og økonomi er indlejret i den, siger økonomen sir Partha Dasgupta i en rapport bestilt af det britiske finansministerium.
Det er jo egentlig ikke nogen nyhed, og næsten alle forsøger "at være mere grønne" - i alt for mange tilfælde dog mere symbolsk end reelt.
Men hvordan ser fremtidens globale civilisation ud for os mennesker?
Jo, vi ved godt, at vi alene skal bruge vedvarende energi, men den er jo også gal med vores agerbrug og husdyrhold (voldtægt af jorden og dyr som slaver), og er det tilstrækkeligt at nedskære vores kødspisning samt at dyrke jorden på en bæredygtig måde.
Så er der vores forbrug af råstoffer samt vores affald, som jo skal gives tilbage til naturen på en genanvendelig måde.

Der er sikkert meget andet - og i hvert fald spørgsmålet om, hvor mange mennesker vi kan tillade os at være - bl.a. afhængigt af, hvordan vi opfører os.

Jeg savner billedet af det globale menneskes civilisation - i harmoni med den klode, vi jo er en del af.
Hvordan vil dagligdagen se ud?
Hvad kan vi tillade os?
Vil vi kunne opleve harmonisk og dyb samhørighed med alt værende her på kloden?
Eller skal "det grådige rovdyr i os" have lov at ødelægge alt?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Udenrigsministeriet lemper rejsevejledni..
22/06/2026 18:52
37-årig erkender hvidvask for millioner
22/06/2026 17:36
The Smiths-guitarist sælger 80 af sine ..
22/06/2026 16:56
Endnu en person fundet død i sø i Rosk..
22/06/2026 15:48
Tidligere amerikansk centralbankchef er ..
22/06/2026 15:02
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Sankthansaften tænker de fleste på hek..
22/06/2026 17:00
Udenrigsministeriet lemper rejsevejledni..
22/06/2026 16:21
På et år har fire personer mistet live..
22/06/2026 16:00
Zelenskyj scorede et selvmål ved at pro..
22/06/2026 16:00
Sprudlende og farverig eller uforpligten..
22/06/2026 16:00