annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 482 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Klima- og Corona-krise

Hej Gerth.
Du synes ikke om mit forslag:
Citat:
Vær god mod dig selv, så du kan være god mod andre - og verden - så får både du og verden det meget bedre.
som jeg tror, er bedre end at fordømme diverse dårligdomme.

Forslaget er jo beseret på min tro på "det gode" i alle mennesker - og min tro på at "det dårlige" eller "det onde" er, når det gode mislykkes - af en ene eller den anden grund. "Den onde" tror jeg ikke på.

Om et nyfødt barn kan være ondt - om det kan have arvet ondskab - det tvivler jeg på - men at uheldige vilkår kan skade et menneskes sind, det tvivler jeg ikke på.

Det er derfor, jeg tror på, at vi gør bedst i at være gode ved os selv - evt. med pårørendes, venners, psykologers eller psykiateres hjælp - for årtusinder siden var det nok shamanen - og det er det måske stadig nogle steder på denne klode - mens præsterne i vores del af verden nok ikke spiller den store rolle.

Og har vi det først selv godt, er jeg overbevist om, at vi helt naturligt ønsker vores omverden det godt.

Du stiller spørgsmål ved, hvad "det gode" er, og jeg er enig med dig i, at det skal - og kan - afklares.

Du skriver, at mine ord lyder som en reklame.
Det gør mig helt glad, for reklamefolk er dygtige til at formidle deres budskab.
Desværre er de næsten altid betalt - og styret - af erhvervsfolk, der ikke søger "det gode" men derimod egen profit - på vi andres - og klodens - bekostning.

Min drøm er, at din café kunne blive et sted, hvor mennesker kan finde ud af at have det godt med sig selv - og så tror jeg godheden udadtil kommer helt af sig selv - som en ren kærlighed til verden engel

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
Nyheder fra Religion.dk