annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Identiternes betydning

Hej Treram.

Jeg tror ikke, du behøver at være særlig nervøs for behandlingen af din nyresten.
Jeg har "googlet" lidt på det, og det ser ud til at være en trykbølge-stenknuser, de vil føre ind via urinvejene til stenen, så den knuses til grus, som selv kan glide ud den naturlige vej.
Jeg læste, at det kan ske ambulant og uden narkose, men nok kun med lokal bedøvelse.
Efter hvad du oplyser, ser det i hvert fald ud til at være sådan, det hænger sammen.

Angående mit "jøde/ Israelhad", som du kalder det, så er der jo ganske mange mennesker, der finder Israels udenrigspolitik afskyelig (USA's Obama er jo heller ikke just begejstret for den).
Men én ting er en stats politik, noget andet er dem, der kalder sig jøder, og her er jeg neutral (og altså ikke "racistisk").

Angående Borad og hans identitets-tråd er det for mig en anden sag.

Borad starter sin tråd med at citere mig for udtrykket "jødisk araber", som han skriver "forundrer" og "irriterer" ham, hvorfor Borad vil have oplyst, vil ha' mig til at definere, hvad jeg forstår ved "jøde" og ved "araber".
Jeg svarer ved at citere, hvad jeg har læst i et leksikon om brugen af det arabiske ord Allah, men det viser sig, at Borad er utilfreds med at jeg skriver "arabisk jøde".
Jeg skulle i stedet have skrevet "arabisksproget jøde".
Hertil svarer jeg, at jeg ikke har i sinde at levere definitioner, samt at jeg ikke er interesseret i at gå ind i hverken det etniske eller kulturelle.
Det finder Borad er meget beklageligt - samtidig med at han hævder, at jeg faktisk er gået ind på netop det etniske og kulturelle, hvilket vel må forstås sådan, at Borad stadig er irriteret over, at jeg brugte ud trykket "arabisk jøde" i stedet for "arabisksproget jøde" (hvis det sidste så er godt nok for Borad).
Hertil svarer jeg, at jeg alene ville pege på, at "Allah" er det arabiske ord, der svarer til det danske ord "Gud" samt, at jeg ikke vil ind på etniske og kulturelle forhold i Mellemøsten, det det efter min mening meget let vil bringe os ind på Mellemøstens politiske forhold.

Og så begynder Borad at blive personlig - at gå efter manden i stedet for efter bolden.
- "Det var en mystisk respons, du fik skruet sammen der.."
- "Arne, jeg ved ikke om du har været træt eller stresset, da du læste mit indlæg her, -"
- "Igen, Arne, du har haft brug for at hvile øjnene lidt.."
- "- som jeg nu godt personligt mere opfatter som "fordomme".."
- "Du har så - tilsyneladende - stirret dig blind på ét ord i hele mit indlæg, nemlig "irriterer".. Det er dog fantastisk.."
- "Især når debattøren vælger at føre sig overlegent frem ved brug af smarte smileys -"
- "Men nu må vi jo ikke kalde ham fordomsfuld, han er jo formodentlig af jødisk afstamning;o)"
- "Men der er vel spildt tid nok på ham i denne tråd.. En mand der er hurtig til beskyldninger og anklager, men sen til at argumentere og underbygge dem, er reelt ikke værd at spilde tid på.. Jeg er dog glad for, at jeg har fået et dybere indblik i manden.."

Det synes jeg ikke er, hvad du kalder "nogle gode svar".

Det synes jeg er perfidt (ondskabsfuldt og spottende) - og ikke dette debatforum værdigt trist

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Hele 840.000 vil deltage i London Marath..
29/04/2024 07:45
Nu kan du brevstemme til Europa-Parlamen..
29/04/2024 07:38
Nyheder fra Religion.dk